اخبار داغ

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دانشگاه ها باید افسر جنگ نرم پروش دهند/دشمن از طریق دیپلماسی و ارتباط علمی به دنبال راه نفوذ می گردد/برتری علمی کشور برای دشمن به هراس تبدیل شده است

دانشگاه ها باید افسر جنگ نرم پروش دهند/دشمن از طریق دیپلماسی و ارتباط علمی به دنبال راه نفوذ می گردد/برتری علمی کشور برای دشمن به هراس تبدیل شده است
سلیمی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر عدم بکارگیری عناصر نا مطمئن در دانشگاه‌ها تصریح کرد: کسانی که نظام را به چالش می‌کشند اجازه حضور در دانشگاه‌ها را ندارند چرا که حضور چنین افرادی موجب ایجاد جو یاس و نا امیدی در جامعه علمی کشور خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، دیدار روزهای اخیر رهبری با جامعه دانشگاهی کشور، زنگ هشداری شفاف و جدی درخصوص برنامه و طرح ریزی دشمن برای نفوذ از طریق جامعه علمی و دانشگاهی کشور و به بهانه دیپلماسی و ارتباط علمی را به صدا در آورد که ماحصل بی توجهی به این نفوذ چیزی فراتر از تصورات امروزی ما در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات, صبح محلات, صبح محلات, صبح محلات,

حجت الاسلام علیرضا سلیمی دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح محلات در خصوص هدف نهایی دشمنان از پی ریزی پروژه نفوذ در دانشگاه‌ها و از طریق دیپلماسی و ارتباط علمی گفت: دانشگاه‌ها نقش آفرینان اصلی ساخت آینده مطلوب کشور هستند و پیش فرض آینده مطلوب کشور تربیت انسان‌های عالم، عادل، صبور، کار بلد و شجاع است.

,

وی ادامه داد: در سایه ساخت همین انسان‌های نقش آفرین در ساخت آینده کشور می‌توان زمینه ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و زمینه تبدیل شدن ایران به یک قدرت علمی مطرح در دنیا را فراهم کرد.

,

 

,

سلیمی همچنین لازمه احقاق حقوق کشور در این دنیای آشفته را تبدیل شدن به یک قدرت علمی دانست و افزود: دشمنان با آگاهی از پیامدهای تبدیل شدن ایران به یک قدرت علمی منطقه‌ای و جهانی به دنبال نفوذ در جامعه علمی کشور از طریق دیپلماسی و ارتباط علمی هستند تا راه ایران در تبدیل شدن به یک قدرت علمی مطرح را سد کنند.

,

 

,

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در اسفند ماه گذشته صراحتا در این رابطه عنوان کرده بودند: "نفوذ راه‌های زیادی دارد، یکی‌اش راه علمی است؛ از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، ارتباط با دانشمندان، ارتباط با استاد، ارتباط با دانشجو - کنفرانس‌های به ‌ظاهر علمی [ولی] در باطن برای نفوذ افراد امنیّتی را اینجا میفرستند؛ این یکی از راه‌ها [است]".

,

مصداق بارز سخنان رهبری در خصوص استفاده از افراد امنیتی در ظاهری علمی برای شرکت در کنفرانس‌ها و ارتباطات علمی را می‌توان در حضور «ویلیام میلر» صهیونیست و عضو شورای امنیت ملی آمریکا به صورت پنهانی و به عنوان فعال محیط زیست و استاد دانشگاه هاروارد در زمان دولت اصلاحات در دانشگاه‌های مطرح ایران و دوره چرخاندن وی، حضور «آلن گودمن»، رئیس و مدیرعامل اجرایی مؤسسه آموزش بین‌المللی (IEE) و مقام ارشد معاونت تبادل علمی و فرهنگی سازمان سیا و بازدید وی از ۱۳ دانشگاه کشور در خرداد ۹۴ به‌همراه یک تیم علمی و پژوهشی و همچنین حضور «نزار ذاکا» جاسوس آمریکایی در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۹۴ در نشست تخصصی بین‌المللی «زن، امنیت، توسعه پایدار» که در محل نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار شده به ایران دانست.

,

 

,

سلیمی همچنین با اشاره به بخشی از سخنان رهبری در دیدار اخیر با جامعه دانشگاهی کشور و لزوم تربیت افسر جنگ نرم برای مقابله با اهداف دشمنان در کشور و دانشگاه گفت: در دانشگاه باید به پیشرفت علمی، انضباط اخلاقی، بصیرت سیاسی، خویشتن داری دینی و ایجاد احساس هویت و افتخار توجه ویژه کنیم چرا که تمامی این موارد به نوعی شاخصه‌های افسر جنگ نرم است.

,

وی در خصوص دیپلماسی و ارتباط علمی با سایر کشورها اظهار کرد: مشکل ارتباط وجود ندارد و ذاتا نه تنها ارتباط علمی مضموم نیست بلکه از تاکیدات دین اسلام نیز است اما لازمه این دیپلماسی و ارتباط علمی توجه ویژه به احساس هویت و ارتقاء آن در جامعه علمی و دانشگاهی است و اگر این ارتباط موجب زیر سوال رفتن احساس هویت علمی شود قطعا مطلوب نیست و موجب عقب ماندگی علمی کشور و سرخوردگی جامعه علمی خواهد شد.

,

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر حفظ روحیه و نشاط علمی در محیط های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی گفت: ارتباط علمی با سایر کشورها باید نیازهای ما را در ارتقاء مقالات علمی و رشد جایگاه علمی کشور فراهم کند و برای رسیدن به این هدف اصلی  توجه به نقشه جامع علمی کشور، تولید مقاله متناسب با نیازهای کشور و حرکت به سمت نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور لازم و ضروری ست.

,

 

,

سلیمی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر عدم بکارگیری عناصر نا مطمئن در دانشگاه‌ها تصریح کرد: کسانی که نظام را به چالش می‌کشند اجازه حضور در دانشگاه‌ها را ندارند چرا که حضور چنین افرادی موجب ایجاد جو یاس و نا امیدی در جامعه علمی کشور خواهند شد.

,

مقام معظم رهبری در همین رابطه در دیدار با مردم نجف آباد اصفهان در اسفند ماه سال گذشته صراحتا اعلام کردند: "وقتی‌که دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار میکند؟ از نفوذی استفاده میکند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد میکند؛ نه، گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمیداند. [....] یک نماینده‌ای آمد نظام را متّهم کرد به دروغ‌گویی[...] خب، او حرف دشمن را دارد میزند؛ دشمن به ما میگفت شما دروغ میگویید! حالا یکی از خود ما پیدا میشود میگوید نظام دارد دروغ میگوید! این نفوذی نیست؟ احیاناً خودش هم خبر ندارد و نمیداند[...] خب، اینها نفوذ است؛ اینها چیست؟ [مگر] نفوذ شاخ‌ودم دارد"

,

 

,

با این وجود، در بحث هوشیاری و مراقبت جامعه‌ی علمی و دانشگاهی از نفوذ امنیتی دشمن در عرصه‌های مختلف بخصوص علمی،‌ توجه به نکات زیر می‌تواند راه گشا باشد:

,

۱ـ لازمه پیشرفت علمی و تبدیل شدن کشور به یک قدرت مطرح علمی در سطح جهان، ایجاد شور و نشاط علمی با زنده کردن و ارتقاء احساس هویت علمی کشور به منظور ساخت آینده‌ای مطلوب است.

,

۲- اگر آینده‌ی مطلوب مورد نظر ما، ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار باشد، ضروری است دانشگاه‌ها آراسته به این شاخص‌ها باشند و نسل جوان را معتقد و مؤمن به این عناصر تربیت کنند.

,

۳- اساتید و کسانی که به هر بهانه‌ای، نظام را به چالش می‌کشد، نامطمئن است و صلاحیت حضور در دانشگاه‌ها را ندارد، چرا که توانایی تربت نسلی جوان، معتقد و مومن به ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار را ندارند و دانسته و ندانسته در جایگاه نیروی نفوذی دشمن نقش آفرینی خواهند کرد.

,

۴ـ بیان واقعیت‌های افتخار آمیز انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی به جوان دانشجو در یک محیط کاملا علمی، برخوردار از تضارب آراء همراه با انقلابی‌گری و تدین و یاد و نام امام(رحمه‌الله) موجب نابودی حس واگرایی در نسل‌های آینده و همچنین تربیت نسلی آگاه به مسائل روز و شجاع و جهادگر در مقابل نفوذ دشمنان در جایگاه یک افسر جنگ نرم خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه