اخبار داغ

یک روانشناس اردبیلی مطرح کرد:

اضطراب منفی خانواده را تا حد فروپاشی پیش می‌برد

اضطراب منفی خانواده را تا حد فروپاشی پیش می‌برد
یک روانشناس اردبیلی گفت: اضطراب کانون خانه و خانواده را تحت تاثیرات منفی خود قرار داده و گاهی تا حد فروپاشی آنرا پیش می برد به طوری که علت بخش عظیمی از آمار بالای طلاق در کشورهای غربی و شرقی افزایش فشارهای عصبی در خانواده عنوان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوی کوثر، اضطراب در تعیین شغل ، رشته تحصیلی ، ازدواج و... منجر به  بروز اضطراب های غیر واقعی و مشکل ساز در زندگی می شود که فرسایش روح و روان و اتلاف منابع و سرمایه های زندگی، مالی ، عاطفی و انسانی را به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

مریم نوری کارشناس روانشناسی گفت:در زندگی اضطراب های منفی نیز به وجود می آیدکه نشانه های متعددی دارد که برای درمان خود و دیگران ، آشنایی با این نشانه ها و علائم ضروری است .

,

وی بی خوابی، اختلال خواب آلودگی ، تندی نفس، حواس پرتی و بیماریهای روانی، اختلال حافظه و فراموشی، افسردگی، فشار خون، استفاده از مشروبات الکلی، عدم توجه در نماز و عبادات، اختلالات گفتاری، خودکشی، خودزنی، درگیری خانوادگی، بد زبانی و طلاق و فروپاشی خانواده را نشانه‌های اضطراب های منفی عنوان کرد.

,

نوری خاطر نشان کرد: اضطراب در خانواده ، کانون خانه و خانواده را تحت  تاثیرات منفی خود  قرار می دهد و گاهی تا حد فروپاشی و نابودی آنرا  پیش می برد به طوری که بخش عظیمی از آمار بالای طلاق در کشورهای غربی و شرقی ، به خاطر افزایش فشارهای عصبی در خانواده به خاطر مشکلات در محل کار و سپس انتقال این مشکلات به محیط خانواده است .

,

این روان شناس اردبیلی تصریح کرد: ترس از دادن شغل ، فکر و مراقبت از فرزندان در زنان شاغل ، چشم و هم چشمی، تجمل گرایی، خلاء معنویت در خانه و خانواده و عدم تقید به احکام الهی موجب پایین آمدن آستانه تحمل مشکلات ، بروز رفتارهای مضطربانه و پرخاشگرانه، تصمیم گیریهای عجولانه و غیر منطقی و رها نمودن مسئولیت های خانوادگی می شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه