اخبار داغ

ویزای ایران ۵ روزه صادر می‌شود

ویزای ایران ۵ روزه صادر می‌شود
معاون گردشگری کشور با استناد به آخرین اعلام وزارت خارجه ایران، گفت: ویزای ایران برای اتباع خارجی ۵ روزه صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی ـ معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ـ‌ در نخستین جلسه کانون ملی هماهنگی گردشگری گفته بود: در حال حاضر صدور ویزای ایران بیش از پنج روز طول نمی‌کشد که با عملیاتی شدن ویزای الکترونیک، این زمان به ۲۴ ساعت کاهش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته او، ویزای الکترونیک تا شهریورماه امسال راه‌اندازی خواهد شد.

,

با وجود چنین اظهاراتی، اما برخی گردشگران خارجی که برای گرفتن ویزای ایران از طریق سفارتخانه‌ها اقدام کرده‌اند، با چالش‌هایی چون بروکراسیِ اداری و متعاقب آن کُندی روند و تاخیر در صدور ویزا مواجه شده‌اند.

,

طبق اظهارات برخی گردشگران خارجی و همچنین آژانس‌هایی که تور در ایران اجرا می‌کنند، برخی کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران، ویزای توریستی اتباع خارجی را در ۱۰ روز کاری صادر می‌کنند.

,

مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در واکنش به چالشی که برخی گردشگران خارجی هنگام دریافت ویزای ایران در برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها با آن مواجه شده‌اند، به ایسنا گفت: تمام تلاش ما این است که موضوع ویزا به چالش تبدیل نشود و تا کنون تمام تلاش سفارتخانه‌ها بر این اساس بوده است.

,

او در عین حال گفت: ممکن است برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها با مشکلات اداری مواجه شده باشند، مثلا برچسب‌هایشان تمام شده باشد که ویزا را با تاخیر صادر می‌کنند، وگرنه این مورد مصداق عمومی ندارد و همانطور که آقای قشقاوی گفته‌اند، روند صدور ویزای ایران برای اتباع خارجی بیش از ۵ روز طول نمی‌کشد.

,

رحمانی موحد سپس اظهار کرد: چنانچه آژانس‌های مسافرتی در ایران برای گرفتن ویزای گردشگران‌شان از طریق سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، دچار مشکل و یا با تاخیر  غیرمعمول مواجه شده‌اند، می‌توانند به معاونت گردشگری اطلاع دهند تا از طریق وزارت خارجه پیگیر رفع مساله باشیم.

,

معاون گردشگری همچنین اقدام از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی ایران را در حال حاضر آسان‌ترین راه گرفتن ویزای کشورمان اعلام کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه