اخبار داغ

وحشت و ترس مردم در قلب ترکیه؛

ترکیه همچنان زیر چکمه داعشی ها می لرزد+تصاویر

ترکیه همچنان زیر چکمه داعشی ها می لرزد+تصاویر
رسانه‌های ترکیه اواخر وقت روز سه‌شنبه از وقوع چندانفجار در فرودگاه «آتاتورک» استانبول خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز: رسانه‌های ترکیه اواخر وقت روز سه‌شنبه از وقوع چندانفجار در فرودگاه «آتاتورک» استانبول خبر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,
, ,
,

شبکه سی‌ان‌ان ترک به نقل از شاهدان عینی نوشته است که این انفجارها در پایانه دوم فرودگاه که محتص پروازهای بین‌المللی است رخ داده و پس از آن هم صدای تیراندازی به گوش رسیده است.

خبرگزاری راشا تودی طی گزارشی نوشت در پی وقوع دو انفجار انتحاری در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول ۲۸ نفر کشته و حدود ۶۰ نفر زخمی شدند.

این دو انفجار در ورودی ترمینال پروازهای بین المللی این فرودگاه رخ داد. مقامات ترکیه می گویند که این انفجارها انتحاری بوده است.

شهردار استانبول نیز شمار تلفات این حادثه را 28 نفر اعلام کرده است. به گفته وی 60 نفر هم بر اثر سه انفجار انتحاری زخمی شده‌اند.

شبکه العالم نیز گزارش داد چند خودروی آمبولانس برای انتقال کشته ها و مجروحان حادثه به فرودگاه آتاتورک استانبول اعزام شدند.

برخی گزارش‌ها از فرار چهار فرد مسلح پس از وقوع انفجارها و تیراندازی‌ در این فرودگاه خبر می‌دهد.  پلیس استانبول گزارش داده که یک تروریست هنوز در فرودگاه است.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

در تصاویری که تا این لحظه از وضعیت فرودگاه آتاتورک منتشر شده، تصویر یک قبضه سلاح کلاشینکف که احتمالاً متعلق به یکی از تروریست‌هاست، بر روی زمین ثبت شده است.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه یکی از مهاجمان با کلاشنیکف به روی مردم آتش گشود. گزارش شده وقتی که ماموران امنیتی قصد داشتند با مهاجمان برخورد کنند آنها بمب‌های همراه خود را منفجر کردند.

وحشت و ترس مسافران فرودگاه را در بر گرفته و فرودگاه آتاتورک در ظرف چند دقیقه خالی از مسافر شده است.

برخی منابع اعلام کردند انفجار نخست توسط فردی که از پرواز تونس وارد فرودگاه شده بود در قسمت ورودی خود را منفجر کرده و انفجار دوم نیز توسط شخص دیگری در طبقه دوم صورت گرفته است. تیراندازی نیز در طبقه دوم رخ داده است.

در فیلم هایی که از حادثه منتشر شده است، یکی از تروریست ها توسط پلیس مورد هدف قرار می گیرد و پس از زخمی شدن خودش را منفجر می کند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,


پلیس ترکیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش عامل حملات فرودگاه آتاتورک بوده اند. فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول یازدهمین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می‌آید.

در فرودگاه‌های آمریکا هم از بیم حملات تروریستی تدابیر امنیتی تشدید شده است. مقامات کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی حمله تروریستی در استانبول را محکوم و با مردم ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

به گفته کارشناسان گروهک تروریستی داعش دفتری در آنکارا دارد که هنوز این دفتر دایر است و رفت و آمد زیادی میان سران این گروه و سران حزب گروه توسعه، مخصوصاً شخص آقای "داود احمد اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه" برقرار بوده است.

در خصوص اقدامات داعش هم اکثر ناظران با اشاره به شواهد و قراین معتقدند که در بین کشورهای دنیا، ترکیه بیشترین نقش را در آموزش، پشتیبانی و ترغیب گروه تروریستی داعش برای اقدام علیه دولت مرکزی عراق و همچنین سوریه و به‌هم زدن امنیت این کشورها ایفا می‌کند.

گفتنی است شهرهای مختلف ترکیه طی ماه های گذشته صحنه حوادث تروریستی متعددی بوده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه