اخبار داغ

احتمال اختلال در سایت ثبت نام یارانه ها بسیار بالاست

احتمال اختلال در سایت ثبت نام یارانه ها بسیار بالاست
هجوم کاربران به سایت ثبت نام یارانه ها به آدرس Refahi.ir ممکن است مشکل ساز شده و تجربه ی گذشته نشان داده است زمانبندی های فشرده در ثبت نام های اینترنتی با اختلال و قطعی سامانه ها همراه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از راه مبین؛ سامانه ثبت نام یارانه ها با نام refahi.ir از ۲۰ فروردین باید منتظر ورود نزدیک به ۱۵ میلیون سرپرست خانوار برای ثبت نام یا انصراف از یارانه نقدی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, راه مبین, refahi.ir,

در خوش بینانه ترین حالت با وجود 20 میلیون سرپرست خانواده در کشور و تلاش 15 میلیون نفر از این افراد برای ثبت نام اینترنتی و مدت زمان 12 روزه برای ثبت نام، روزانه حدود یک میلیون و 200 هزار کاربر آنلاین باید ثبت نام کنند .

,

 

,

Error

, Error, Error,

در همین راستا مهندس خدایی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات با اشاره به موضوعات فنی این سامانه اظهار داشت:

,

تجربه نشان داده که این قبیل سامانه ها با توجه به حجم بالای کاربر در زمانی خاص پاسخگو نخواهند بود و ممکن است با کندی اختلال و حتی قطعی مواجه شوند.

,

حتی اگر فرض بر این باشد که پهنای باند بالا در بستر اینترانت ملی به این سامانه اختصاص داده شود ، باز هم ممکن است سرورها و دیتابیس این سامانه قادر به پاسخگویی به تعداد بالای کاربران و عملیات های پردازشی آنان نباشد.

,

به عنوان نمونه سامانه هایی نظیر جستجوی تعلق یا عدم تعلق سبد کالا که تنها پردازش جستجو را انجام میداد در مقطعی کارایی لازم را نداشت ، سامانه های ثبت نام کنکور سازمان سنجش نیز گاهی در اوج حضور کاربران در لحظات پایانی با اختلال روبرو شده بود و مطمئنأ سامانه رفاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

,

از این رو بهتر بود روند زمانبندی بصورت مناسب تر و در فواصل زمانی بیشتری برای این منظور در نظر گرفته میشد تا مردم و کاربران با آرامش بیشتری و با کارایی بهتر در این سامانه ثبت نام کنند.

,

Internet

, Internet, Internet,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه