اخبار داغ

ضرب العجل استاندار سمنان به هیوندای کره برای تولید خودرو در استان

ضرب العجل استاندار سمنان به هیوندای کره برای تولید خودرو در استان
استاندار سمنان در خصوص تولید خودروهای هیوندای در استان سمنان گفت: تا پایان امسال به این شرکت برای تعیین تکلیف در خصوص تولید خودرو در استان فرصت داده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمدرضا خباز استاندار سمنان در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال تولید خودروهای شرکت هیوندای در استان که در بهمن ماه سال گذشته از آن خبر داده بود گفت: در سال گذشته آقای گرامی که واردکننده اصلی خودروهای هیوندای در کشور است دوبار به دفتر ما آمدند و تا برای سرمایه گذاری در استان سمنان راهکاری پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

استاندار سمنان افزود: در نتیجه این مذاکرات آقای گرامی پذیرفت تا مجموعه ای را که به عنوان ایران خودرو سمنان درنظر گرفته شد بود را خریداری کند و نهایتا این مجموعه را با مبلغی بالغ بر یکصد میلیارد توامن خریداری کرد.

,

خباز به مذاکرات سه جانبه میان خود، گرامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه دولت بنا دارد واردات خودرو را محدود کند بنا شد آقای گرامی خودروهایی را به صورت  CKDو SKD در تعداد مشخص و محدود در کشور تولید نمایند و در زمانی معین اتاق رنگ خود را نیز راه اندازی کند.

,

وی ادامه داد: در هفته گذشته مدیرعامل این شرکت را به دفتر دعوت کردیم و به او گفتیم چون از 30 پروژه بزرگی که دولت بنا دارد تا پایان امسال اجرایی کند 3 پروژه به این استان مربوط می شود می توانیم یکی از این پروژه ها را به تولید خودروی هیوندای اختصاص دهیم و از آن حمایت ویژه ای داشته باشیم.

,

نماینده دولت در استان سمنان اظهار کرد: شرکت هیوندای اعلام کرد برای همکاری مشترک باید رسما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران دعوت صورت گیرد لذا نامه ای با امضای معاون وزیر تنظیم شد و از این شرکت رسما برای سرمایه گذاری در کشور و استان سمنان دعوت شد.

,

خباز تاکید کرد: به این شرکت اعلام کرده ایم اگر تا پایان امسال این پروژه کلید نخورد پروژه دیگری جایگزین آن خواهد شد لذا آنها در حال بررسی این موضوع هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه