اخبار داغ

در آستانه هفته ملی مهارت آموزی؛

فنی و حرفه ای کرمانشاه خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی شد/ لزوم اشاعه فرهنگ کار

فنی و حرفه ای کرمانشاه خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی شد/ لزوم اشاعه فرهنگ کار
پاک پرس: به مناسبت هفته ملی مهارت آموزی از سی و یکم تیر ماه تا ششم مرداد، سازمان فنی و حرفه ای از دستگاه های اجرایی مرتبط درخواست همکاری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، از آنجا که جوانان کرمانشاهی سالها است از مقوله بیکاری رنج می برند و مسئولین نیز تاکنون در سال اقدام و عمل حرکتی شایسته انجام نداده اند همکاری بیش از پیش مسئولین سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و نهادهای دانشگاهی امری الزامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس،,

پیش از ظهر امروز در محل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نشست آمادگی و تصمیم گیری درباره هفته ملی مهارت آموزی با حضور مسئولین دستگاه های مربوطه برگزار شد:

,

ترویج فرهنگ کار نیاز فعلی جامعه است

,

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با توجه به اشاعه فرهنگ مدرک گرایی، ترویج فرهنگ کار را نیاز فعلی جامعه دانست.

,

داود ناصری امید در این نشست از ابلاغ دستورالعملی مبنی بر تشکیل کارگروه مربوطه خبر داد و اظهار داشت: در طول گرامیداشت هفته ملی مهارت اموزی ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، صدا و سیما، آموزشگاه های بخش خصوصی و دانشگاه ها مشارکت می کنند.

,

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه متاسفانه بسیاری از ایعاد زندگی افرد در گرو مدرک گرایی است خواستار اشاعه فرهنگ کار در جامعه شد و درباره برنامه های هفته مذکور بیان کرد: مانند سالهای گذشته نمایشگاهی در این هفته برپا و در کنار این نمایشگاه برنامه های جانبی جهت معرفی بیشتر مشاغل اجرا می شود.

,

ناصری امید با اشاره به اینکه 40 درصد ظرفیت هنرستانهای استان بلا استفاده و خالی است خواستار حضور دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان در این نمایشگاه شد و با انتقاد از آموزش و پرورش گفت: از آنجا که 300 آموزشگاه بخش خصوصی در اختیار است لازم است در کنار بیان مباحث تربیتی و فرهنگی، آموزش و پرورش از این ظرفیتها نیز بهره گیرد.

,

وی با اعلام آمادگی جهت برگزاری نشست مشترک با آموزش و پرورش خواستار استفاده از ظرفیتهای فنی و حرفه ای شد و افزود: در جلسه امروز جای مسئولین اصناف و صنعت خالی است.

,

ناصری امید با اشاره به اینکه ایده های برتر در غرفه نمایشگاه ملی آفتاب در معرض دید عموم قرار داده می شوند درباره استارت آپ ها نیز گفت: این امر مقوله ای جدید است و اداره کل فنی و حرفه ای استان با برخورداری از فضاهای مناسب آمادگی خود را برای برگزاری اعلام می کند همچنین  درصدد برگزاری چندین کارگاه آموزشی برای معرفی بیشتر رشته هیا فنی و حرفه ای به اولیا دانش آموزان هستیم.

,

وی با اشاره به آزمون های سنجش مهارت افزود: سال گذشته یکصد هزار نفر در آزمون سنجش مهارت شرکت کردند که از این تعداد 71 درصد پذیرفته شدند.

,

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاتر است گفت: این در حالی است که علاوه بر وجود مربیان مجرب 200 کارگاه با تجهیزات کامل در سطح استان فعال است اما متاسفانه آن گونه که باید از ظرفیتهای موجود استفاده نشده است.

,

ناصری امید بیان کرد: چهارمین همایش بین المللی با ارائه مقاله با موضع مهارت آمزوی برگزار می شود اما از آنجا که استقبال کم بوده از همینک ادارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و کمیته امداد برای حضور در سال آینده کسب آمادگی کنند.

,

وی از برگزاری جشن مهارت و کارآفرینی خبر داد و گفت: امسال نیز هفدمین دوره مسابقات ملی مهارت در 30 رشته مهارتی برای افراد زیر 21 سال برگزار می شود البته برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، ساخت کلیپ، سرود، انیمیشن نیز از دیگر برنامه های هفته مهارت آموزی است.

,

300 پایگاه تابستانی در کرمانشاه دائر می شود

,

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 300 پایگاه تابستانی به عنوان کانون های اوقات فراغت در کرمانشاه برپا می شود.

,

شاه حسینی هم در ادامه اظهار داشت: این پایگاه ها در سالنهای ورزشی، کانون های فرهنگی-تربیتی، دارالقرآن ها و پژوهش سراها برپا می شودکه می توان از طریق انجام تبلیغات در این مراکز برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه ها اقدام کرد.

,

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش مهارت آموزی است سال گذشته نیز تفاهم نامه ای مبنی بر استفاده از مربیان فنی و حرفه ای در پایگاه های تابستانی آمزوش و پرورش منعقد شدکه در عمل اجرایی نشد.

,

شاه حسینی درباره لزوم اشاعه فرهنگ کار نیز گفت: گاریش به رشته های فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش ضعیف است همین امر سبب سهمیه بندی و تعیین سقف برای انتخاب رشته شد در کنار این امر نگاه نرم افزاری دانشگاه ها و فنی و حرفه ای نیز الزامی است همچنین این نهاد آمادگی خود را برای بررسی ریشه فرهنگی عدم اقبال عمومی از رشته های فنی و حرفه ای را در قالب یک پژوهش اعلام می کند.

,

همچنین جلیلیان از اعضای حاضر در جلسه گفت: یک هزار دانش آموز دبیرستانی در قالب دریافت آموزش از آموزشگاه های ازاد و فنی و حرفه ای  ساماندهی شده اند و در صدد هستیم از این افراد برای استقبال از نمایشگاه هفته ملی مهارت و دریافت آموزشهای یک ساعته و حضور در همایش یک روزه استفاده کنیم.

,

طلایی از کارشناسان دانشگاه رازی نیز با اشاره به تعامل سازنده فنی و حرفه ای با دانشگاه رازی از فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در عرصه های پژوهشی و نیز انعقاد تفاهم نامه ای بین دانشگاه رازی و فنی و حرفه ای خبر داد و بر اهمیت استارت آپ ها تاکید کرد.

,

وی افزود: استارت آپ یک فرایند 54 ساعته دارد و در آن حدود 30 درصد از مهارتهای فنی وجود دارد  که در 480 شهر و کشور دنیا اجرا شده در ایران از سال 91 و در کرمانشاه از سال گذشته آغاز شده است.

,

ملکیان از کارمندان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز گفت: این مرکز از سال 94 در کرمانشاه آغاز به کار کرده و از دانشجویان و دانش آموزان نخبه که در صدد تبدیل ایده به عمل هستند دعوت به بازدید می کند.

,

جامعه شورانی از دیگر اعضای جلسه نیز گفت: افرادی که از آموزشهای یک ساعته فنی و حرفه ای در حاشیه نمایشگاه هفته ملی مهارت حضور یابند از بن کارت تخفیف 30 درصدی بهره مند می شوند و آمادگی خود را برای استقبال از استارت آپ ها اعلام کرد.

,

در انتهای جلسه یکی از مربیان فنی و حرفه ای هم خواستار در اختیار قرار گیری فضایی مناسب برای برپایی کلاسها جنب نمایشگاه هفته ملی مهارت شد.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه