اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

توزیع55تن ذرت به منظور کشت در مزارع نهاوند

توزیع55تن ذرت به منظور کشت در مزارع نهاوند
مدیر جهاد کشاورزی نهاونداز آغاز سال زراعی جاری به منظور کشت ذرت در مزارع شهرستان 55 تن ذرت بین بهره برداران توزیع شده که در دو هزار و 200 هکتار زمین کشت شده خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از نافع،  احد ظفری در شورای اداری این شهرستان افزود: این اعتبارات صرف تکمیل ایستگاه پمپاژ آب روستای زرامین ، نهر روستای وهمان ،نهر و کانال آب رسانی شهر برزول شده است .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, نافع,

وی افزود: همچنین از محل این اعتبارات بیش از 13 میلیارد ریال نیز صرف تکمیل نهر شعبان شده است که با پایان یافتن این طرح 18 کیلومتر از این نهر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

,

وی گفت: این شهرستان در زمینه تامین تجهیزات مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی 39 میلیارد ریال هزینه نموده است که در این زمینه از شهرهای موفق استان بوده است .

,

وی از اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در شهرستان خبر داد و افزود: امسال در سطح شهرستان مجموعا 35 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار گرفته که تا کنون از این میزان 17 هزار و 855 هکتار سن زدایی شده اند .

,

وی گفت: در این عملیات 45 اکیپ سن زدایی شامل 12 اکیپ دولتی و 33 اکیپ بخش خصوصی با بهره گیری از 700 دستگاه سمپاش و با مشارکت دستگاههای دولتی فعالیت داشته اند .

,

وی همچنین گفت: از آغاز سال زراعی جاری به منظور کشت ذرت در مزارع شهرستان 55 تن ذرت بین بهره برداران توزیع شده که در دو هزار و 200 هکتار زمین کشت شده است.

,

وی همچنین از افزایش میزان بارندگیها در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: از ابتدای فصل بارندگی در نهاوند تا کنون 319 میلیمتر بارندگی که بیشتر آنها به صورت وجود داشته که در مقایسه با سال گذشته از افزایش 46 میلیمتری برخوردار بوده است.

,

وی ابراز امیدواری نمود که امسال با توجه به مناسب بودن فصل بارشها شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان باشیم.

,

در شهرستان نهاوند مجموعا 67 هزار و 644 هکتار از اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارند که سالانه 620 هزار و 614 تن انواع محصولات کشاورزی و باغی با ارزش افزوده هفت هزار و 170 میلیارد ریال از آن بدست می آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه