اخبار داغ

مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک یزد:

مانتوهای غیر متعارف از فروشگاه‌های یزد جمع‌آوری می‌شود/ برخورد با فروشندگان البسه نامتعارف

مانتوهای غیر متعارف از فروشگاه‌های یزد جمع‌آوری می‌شود/ برخورد با فروشندگان البسه نامتعارف
مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک یزد در خصوص شیوع بی رویه استفاده از مانتوهای پشت نویسی شده‌ در استان گفت: با توجه به ابلاغیه دولت و بر طبق شئونات اسلامی به فروشندگان متخلف عرضه کننده این نوع پوشاک اخطار کتبی ارائه داده می‌شود که در صورت تکرار جمع‌آوری و پلمپ این واحد‌ها انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ بازار پوشاک مدت‌هاست حال خوبی ندارد و مدل‌های عجیب این روزها دیگر نه در مزون‌های زیرزمینی و به صورت مخفیانه بلکه در پشت ویترین مانتوفروشی‌های سطح شهر به آسانی عرضه می‌شوند و یکی از اصلی‌ترین معضلات اجتماعی جامعه ایرانی به حساب می‌‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 

,

توسعه مد و نظارت نداشتن بر آن به حدی در جامعه گسترش یافته که گاه در تن برخی از رهگذران لباس‌هایی با مارک‌ها و کلماتی دیده می‌شود که معنای آنها با فرهنگ و عرف ما متغایر است، بدون آنکه معنای آنها را بدانند که شاید اگر بدانند موجب شگفتی، خنده و یا گاهی ناراحتی آنها شود که تا حدودی ناشی از تقلید کورکورانه و غفلت از خویش است؛ چرا که این شعارها آخرین مدهای شخصیتی است که غربی‌ها به جوانانمان تقدیم کرده‌اند.

,

 

,

منصور بلوکی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ در خصوص شیوع بی رویه استفاده از مانتوهای پشت نویسی شده‌ در استان گفت: با توجه به ابلاغیه دولت و بر طبق شئونات اسلامی به فروشندگان متخلف عرضه کننده این نوع پوشاک اخطار کتبی ارائه داده می‌شود که در صورت تکرار جمع‌آوری و پلمپ این واحد‌ها انجام می‌شود.

, یزدرسا,

 

,

مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک یزد با بیان اینکه بیشتر مدهای رایج میان جوانان از الگوهای بیگانه و غیرخودی است، اظهار کرد: مدگرایی به معنای جدید آن، نوعی از خودبیگانگی و تقلید کورکورانه  از فرهنگ غربی است که فرد سبک لباس پوشیدن و طرز زندگی خود را طبق آخرین الگوها تنظیم و به محض آن که الگوی جدیدی در جامعه رواج یابد از آن یکی پیروی می‌کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مدگرایی از طریق فرهنگ غربی وارد ایران شده است، افزود: دشمن می خواهد با الگوهای برگرفته ازماهواره، به هویت اسلامی و دینی ملت ایران ضربه بزند و با مد گرایی بزرگ‌ترین آسیب را به فرهنگ جامعه ایرانی- اسلامی وارد نماید.

,

 

,

بلوکی با تأکید بر اینکه متاسفانه امروزه در داخل کشور برند داخلی وجود ندارد، اذعان کرد: طراحان و فعالان این عرصه باید بکوشند تا پوشش ایرانی_ اسلامی را در کشور ترویج دهند که نه تنها نیازهای جامعه را پاسخگو باشد،‌ بلکه برای صادارت هم راهگشا باشد.

,

 

,

این مقام مسئول در اتحادیه پوشاک در خصوص تولیدی‌های داخل کشور که برای فروش بیشتر و جذب مشتری اقدام به عرضه تولیداتی خارج از عرف و قانون می‌کنند، خاطر نشان کرد: اتحادیه صنف پوشاک با جدیت تمام با تولیدی‌ها و واحدهایی که به عرضه این گونه لباس‌ها دست می‌زنند برخورد می‌کند؛ چرا که عرضه و فروش این گونه پوشاک در مانتوفروشی‌ها بارها با اخطار اتحادیه همراه بوده است.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه  این گونه مانتوها قطعاً لباس مناسب برای اجتماع نبوده و با ارزش‌های ما مخالف است، تصریح کرد: اگر در سطح جامعه شاهد چنین مدهایی هستیم به دلیل آن است که مصرف‌کننده زیر بار مصرف این نوع از مدها می‌رود.

,

 

,

بلوکی با تاکید بردستورالعمل جدید ناجا مبنی بر جمع آوری این گونه اجناس خاطرنشان کرد: تا جایی که در حیطه اختیارات وقدرت ما باشد سعی می کنیم از فروش این گونه البسه نامتعارف جلوگیری نماییم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه