اخبار داغ

کمپین حمایت از فرهنگ اصیل شهرستان برخوار؛

آبروی مردم برخوار، بازیچه دست رسانه های کشور شد+سند

آبروی مردم برخوار، بازیچه دست رسانه های کشور شد+سند
تیترهایی با مضمون «هجوم مردان داعش وار برخواری به اورژانس اصفهان، هجوم مردان چماق به دست برخوار به اورژانس» در رسانه های خبری کشور؛ مردم این شهرستان را متأثر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار، طی دو سه روز گذشته در بسیاری از وبسایت ها و شبکه های اجتماعی خبری منتشر شد که بسیاری از شهروندان برخواری را متأثر کرد؛ تیترهایی با مضمون «هجوم مردان داعش وار برخواری به اورژانس اصفهان، هجوم مردان چماق به دست برخوار به اورژانس، هجوم صد تبهکار برخواری به اورژانس  و…» در رسانه های خبری منتشر شد؛در حالی که هفته گذشته سایت چشم برخوار به صورت مبسوط با گزارشی که از مردم و مسئولان تهیه کرد، از حقیقت وقایع و حوادث پیش آمده پرده برداشت و برای حل مشکلات پیش آمده و انتظارات مردم راهکارهایی را به مسئولان ارائه داد اما متاسفانه برخی با کج سلیقگی  و بدون توجه به پیامدهای آن موضوعاتی را رسانه ای  می کنند و به برخی مشکلات دامن می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم برخوار،,

برخورد ناشایست عده ای از جوانان جاهل و یا اوباش(حدود ۱۰ الی دوازده نفر)با تیم امدادی اورژانس، نباید در رسانه ها به صد نفر چماق به دست تبدیل شود؛ چراکه اگر این مطلب درست باشد نیروی انتظامی شهرستان باید به دنبال جمع کردن این اراذل و اوباش در سطح شهرستان باشد چون وجود صد نفر چماق به دست داعشی، یک مشکل امنیتی بزرگ برای شهرستان است.

,

تأخیر اورژانس در برخی موارد قابل توجیه و در برخی موارد، می تواندبه علت قصور کارکنان باشد که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد اما رسانه ای کردن این نوع موضوعات در رسانه های کشوری چه پیامدهایی را برای شهرستان برخوار می تواند داشته باشد؟

,

جرائم اجتماعی را باید به قوه قضائیه و دادگستری منتقل کرد تا برای حل و جلوگیری از آن اقدام شود و رسانه ای کردن جرم در مرحله اول باعث عادی شدن آن در جامعه می شود و در مرحله دوم شأن یک شهرستان و مردم آن را در سطح جامعه تنزل می دهد.

,

امروزه رسانه ها با انتقال سریع موضوعات و نقش خطرناکی که در انتقال شایعات در جامعه دارند، نباید جامعه را به خاطر برخی موضوعات کوچک نسبت به یک شهرستان بدبین نمود. با منتشر شدن این خبر در بسیاری از شبکه های اجتماعی و سایت های خبری استانی و کشوری، برخوار به عنوان یک شهرستان بی فرهنگ و ناهنجار در اذهان مردم و همچنین جستجوی گوگل و شناخته می شود.

,

شهرستان برخوار با شهرهایی همچون دولت آباد، حبیب آباد، خورزوق، دستگرد، سین، کمشچه و… و با این همه مفاخر و مشاهیرش سال هاست که زبانزد خاص و عام به لحاظ فرهنگ اصیل و مذهبی است. بدین منظور کلیه مجموعه های فرهنگی شهرستان اعتراض خود را نسبت به بهره برداری منفی برخی از فعالان فضای محازی، در زمینه تخریب فرهنگ عامه برخوار اعلام کرده و خواستار اصلاح تیتر این خبر در فضای مجازی شدند.

,

از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تقاضا داریم ضمن بررسی این موضوع، سریعا نامه نگاری و اقدامات لازم را به منظور اصلاح این خبر در رسانه هایی همچون سایت رجانیوز، سایت انتخاب، عصر ایران، جام نیوز، دانا، قطره، خبر فارسی، تی نیوز، اخبار شمال، آکاایران، تیتر ممتاز، حادثه نیوز، نگارآنلاین و… انجام بدهد و رسیدگی به این موضوع را در صدر کارهای خود قرار داده و از اصالت و فرهنگ این شهرستان به صورت جدی و قاطع دفاع کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه