اخبار داغ

اماراتی‌ها به معلمان ایرانی «بطاقه عمل» ندادند

اماراتی‌ها به معلمان ایرانی «بطاقه عمل» ندادند
معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: تلاش کردیم مشکل اجازه کار(بطاقه عمل) معلمان ایرانی در العین را حل کنیم اما با توجه به اتمام سال تحصیلی و عدم رفع مشکل اجازه کار، با خاتمه مأموریت‌شان به کشور بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس؛ شاهین نوش‌آبادی معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعزام معلمان ایرانی به مدارس ایران در خارج از کشور اظهار داشت: ساماندهی معلمان خارج از کشور برای سال تحصیلی 96ـ95 کاملاً انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 126 مجتمع آموزشی در 85 کشور برای دانش‌آموزان ایرانی فعالیت می‌کند، گفت: آزمون‌هایی از سال 87 تا 91 برای اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار شد اما اعزام این معلمان به دلیل عدم اخذ ویزا به تأخیر افتاد و تا کنون نیز ادامه دارد.

نوش‌آبادی با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ آزمونی برای اعزام معلمان ایرانی به خارج از کشور برگزار نشده است، افزود: به دلیل رعایت حق معلمان قبول شده در دولت قبل و احترام به حقوق این معلمان، از برگزاری هرگونه آزمون خودداری کردیم.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵، ساماندهی معلمان پذیرفته شده آزمون‌های قبلی، از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان خرداد ماه ادامه داشت، گفت: قریب به 270 معلم با توجه به ضوابط و شرایط برای اعزام به مدارس ایرانی خارج از کشور منتخب شدند که با در نظر گرفتن افراد تبعی آنها، 470 نفر به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام خواهند شد.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکل ویزا برای معلمان ایرانی که در مدارس ایران در خارج از کشور تدریس می‌کنند، گفت: کماکان رایزنی‌ها ادامه دارد؛ برای عده‌ای مشکل حل شده است و در حال پیگیری هستیم.

وی در خصوص مشکلات معلمان در العین بیان داشت: برای این معلمان 5 هزار درهم وثیقه برای مدت 9 ماه گذاشته شده بود و ما تلاش کردیم مشکل اجازه کار(بطاقه عمل) آنها را حل کنیم اما با توجه به اینکه سال تحصیلی تمام شد و مشکل اجازه کار نیز حل نشد، با خاتمه مأموریت‌شان به کشور بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه