اخبار داغ

گزارشی از وضعیت بازار قند و شکر در ایلام؛

شیرینی قند به کام ایلامی ها تلخ شد

شیرینی قند به کام ایلامی ها تلخ شد
موضوع از چند وقت پیش شروع شد انجا که قیمت شکر با افزایش 700 تومانی همراه شد، نرخ هر کیلوگرم شکر در اوایل خرداد ماه 2 هزار 300 تومان در بازار مصرف قیمت داشت که بعد از این مدت به تدریج نرخ این محصول افزایش یافت و در ماه رمضان به 3 هزار تومان در سطح بنکداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش ایلام بیدار، موضوع از چند وقت پیش شروع شد انجا که قیمت شکر با افزایش 700 تومانی همراه شد، نرخ هر کیلوگرم شکر در اوایل خرداد ماه 2 هزار 300 تومان در بازار مصرف قیمت داشت که بعد از این مدت به تدریج نرخ  این محصول افزایش یافت و در ماه رمضان به 3 هزار تومان در سطح بنکداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

اما این میزان در شهر ایلام این روزها در رنج قیمتی خود باید در سطح دو هزا و 700 تومان به فروش برسد، اما برخی سودجویی ها باعث شدت تا این میزان در شهر ایلام از قیمت فوق بیشتر هم به فروش برسد.

,

براساس آخرین اخبار دریافتی این محصول با قیمت سه هزار و 200 تومان در حال حاضر در برخی مراکز به فروش می رسد و برخی مسئولان در گفتگو با ایلام بیدار این موضوع را تأیید کردند.

,

اما این آخر ماجرا نیست و مراکز فروش این محصول در سطح شهر ایلام و سوپرمارکت ها بیش از پنج کیلو شکر را عرضه نمی کنند و این خود باعث ایجاد مشکلاتی شده و حتی به مراکز فروش اعلام شده بود تا بیشتر از پنج کیلو به مردم عرضه نکنند.

,

اما این آخر ماجار نبوده و کمبود شکر در ایلام شیرینی قند را گرفته و کام مردم را از شیرینی این محصول را تلخ کرده است، قند در سوپرمارکت ها و مراکز فروش به سختی پیدا می شود و در صورت وجود با قیمت بالا به فروش می رسد.

,

علت کمبود قند در بازار ایلام

,

همین باعث شد تا موضوع را با مسئولان امر پیگیری کنیم، "علی شکری"، رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: دولت هر ساله در ماه های خاص همچون رمضان سهمیه های لازم شکر را با توجه مصرف بالا در این مواقع در نظر می گیرد و به غیر از این سهیمه مورد مشابه دیگری به هیچ استانی داده نشده است.

,

وی اظهار کرد: مدیران واحدهای صنعتی برای دریافت قند باید به بورس مراجعه کنند تا سهمیه های لازم در اختیار انان قرار گیرد.

,

این مسئول افزود: به غیر از مورد ذکر شده قند به فرد یا افراد دیگری داده نخواهد شد و در این زمینه از سوی وزارتخانه این کار در حال انجام است.

,

رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به سهل انگاری ها در این خصوص ادامه داد: متأسفانه کارخانه های قند خود اقدام به فروش این محصول کرده و باعث به وجود امدن این مشکل شده است.

,

شکری بیان کرد: واحدها برای خرید قند تنها از بورس اقدام کنند و حتی یک کیلو خارج از بوس نیز عرضه نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه