اخبار داغ

فرماندار بیرجند در بازدید از شهرک صنعتی؛

دستگاه های دولتی باید از تولیدات داخل استان خرید کنند/ تلاش می کنیم ماهیانه دو بار از شهرک صنعتی بازدید کنیم

دستگاه های دولتی باید از تولیدات داخل استان خرید کنند/ تلاش می کنیم ماهیانه دو بار از شهرک صنعتی بازدید کنیم
صبح امروزعلی ناصری، فرماندار بیرجند به همراه جرجانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت از سه کارخانه نیمه تعطیل و یا فعال با ظرفیت حداقلی بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ صبح امروزعلی ناصری، فرماندار بیرجند به همراه جرجانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت از سه کارخانه نیمه تعطیل و یا فعال با ظرفیت حداقلی بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
اولین بازدید از کارخانه رابیتس و محصولات فلزی و مفتولی خاوران انجام شد.
,
 
,
وحید نیا مدیر عامل کارخانه رابیتس و محصولات فلزی و مفتولی خاوران گفت: این کارخانه از سال 88 افتتاح شد و 85 درصد تولید صادرات داشتیم.
,
 
,
وی افزود: اما از سال 93 به دلیل تفاوت نرخ ارز با مشکل بانکی مواجه شدیم و هم اکنون حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بدهی داریم که قرار است ساماندهی و تقسیط شود.
,
 
,
, ,
 
,
*****
,
کارخانه بعدی که مورد بازدید قرار گرفت؛ کارخانه تولید لوله و پروفیل ایران کاوش بود.
,
 
,
آذربایجانی؛ مدیر عامل کارخانه ایران کاوش در گفتگو با خبرنگاران گفت: این کارخانه از سال 89 افتتاح شده اما تنها 4 ماه است که تولید خود را آغاز کرده است که این تولید هم با مصوبه کارگروه رفع موانع تولید انجام شد.
,
 
,
وی افزود: این کارخانه 5 خط تولید دارد که هم اکنون تنها یک خط آن با ظرفیت یک تن در ساعت فعال است.
,
 
,
آذربایجانی بیان کرد: همه دستگاه های این کارخانه در زمان تحریم خریداری شد و همه سرمایه در این زمان هزینه شد. 5.2 میلیون یورو در زمینه خرید ماشین آلات، 2.8 میلیارد تومان سرمایه ثابت و 2 میلیارد تومان سرمایه در گردش هزینه شده که کارخانه این مبالغ را بدهکار است.
,
 
,
وی با بیان اینکه این کارخانه بزرگترین کارخانه پروفیل در کشور و مدرن ترین کارخانه در خاورمیانه است تصریح کرد: کیفیت کار ما بسیار بالا است و به تناسب قیمت ها هم بالا است. اما همین قیمت بالاتر سبب شده تا نتوانیم بازار فروش خوبی داشته باشیم و تنها یک بار یک پکیج 10 هزار دلاری به ترکمنستان صادر کردیم اما نتوانستیم با سایر تولیدکنندگان رقابت کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
مدیر عامل کارخانه ایران کاوش گفت: هم اکنون 22 نفر در این کارخانه مشغول هستند که اگر 5 خط دیگر هم فعال شود 200 نفر ایجاد اشتغال خواهیم داشت.
,
 
,
آذربایجانی در خصوص طرح اعطای سرمایه در گردش صنعت و معدن هم افزود:  برای دریافت این تسهیلات ثبت نام و 5 میلیارد تومان درخواست داده ایم که تاکنون 700 میلیون تومان از این طریق دریافت کردیم و بقیه هم در مراحل بعدی دریافت خواهد شد.
,
 
,
*****
,
کارخانه بعدی هم کارخانه قیر بهبود صنعت بود که مورد بازدید قرار گرفت.
,
 
,
کاظم مرشد زاده مسسئول این کارخانه بیان کرد: این کارخانه هم اکنون با 30 درصد ظرفیت و 20 نفر نیرو کار می کند.
,
 
,
وی افزود: طرح توسعه کارخانه هم هم اکنون در حال اجرا است و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.  با افتتاح طرح توسعه قیر صنعتی و خام را تولید خواهیم کرد که مبنای آن صادرات است و هم برای استان و هم افغانستان، پاکستان و هند استفاده خواهد شد.
,
 
,
مسئول کارخانه بهبود صنعت تصریح کرد: علاوه بر تولید با دانشگاه هم رابطه داریم و از طرح های دانش بنیان و تکنولوژی هم استفاده می کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
مرشد زاده گفت: در چابهار هم زمینی را برای ساخت انبار قیر و صادرات آن به هند خریداری کردیم که تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
,
 
,
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این واحد تامین برق بود که برطرف شد افزود: همچنین بروکراسی های اداری یکی از مشکلات است که باید حل شود.
,
 
,
*****
,
شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص کارخانه رابیتس خاوران گفت: این واحد دارای مشکلات و بدهی های بانکی است که بخشی از این بدهی ها استمهال شده و این واحد برای دریافت منابع به بانک معرفی شده و در حال تکمیل پرونده است.
,
 
,
وی در خصوص کارخانه ایران کاوش هم اظهارکرد: این واحد بیشتر مشکل بازاریابی دارد و خود کارخانه باید در این خصوص اقدام کند و دولت کار خاصی نمی تواند انجام دهد. صادرات از اهداف این کارخانه است که باید برای آن هزینه کند.
,
 
,
*****
,
علی ناصری فرماندار بیرجند هم در خصوص بازدید امروز از شهرک صنعتی بیرجند گفت: این بازدید به منظور رسیدگی به وضعیت واحدهای دچار مشکل و یا تولید با حداقل ظرفیت انجام شد.
,
 
,
وی افزود: در ستاد تسهیل موانع رفع تولید شهرستان بیرجند تصمیمات خوبی را گرفتیم و واحدهای مشکل دار کوچک بعد از بررسی طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.
,
 
,
فرماندار بیرجند در خصوص کارخانه قیر گفت: این کارخانه قبلا هم فعال بوده و الان در حال توسعه کار و زمینه سازی برای صادرات است و در این مسیر بر مبنای طرح های دانش بنیان عمل می کند. استفاده از طرح های دانش بنیان سبب بالارفتن سطح رقابت می شود و همچنین جبرانی برای مشکلات دوری از بازار فروش و تامین مواد اولیه خواهد بود و طرح های دانش بنیان سبب ایجاد صادرات پایدار خواهد شد.
,
 
,
ناصری تصریح کرد: ظرفیت این کارخانه بستگی به طرح های عمرانی دارد و با توجه به اینکه قرار است تا پایان سال 100 کیلومتر راه در استان آسفالته شود ، قطعا این موضوع سبب استفاده بیشتر از ظرفیت ها خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: تلاش می کنیم تا علاوه بر معرفی واحدهای کوچک به بانک ها؛ واحدهای بزرگی را که توان رقابت نداشته باشند را هم معرفی کنیم.
,
 
,
فرماندار بیرجند بیان کرد: کارخانه رابیتس خاوران هم به دلیل تغییر نرخ ارز، مشکل بدهی بانکی دارد که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است. این کارخانه قابلیت تولید برای استان و همچنین صادرات برای افغانستان را دارد.
,
 
,
, ,
 
,
ناصری ادامه داد: کارخانه ایران کاوش هم که تغییر نرخ ارز سبب افزایش بدهی هایش شده بود، با انجام اقداماتی در 4-5 ماه گذشته فعالیتش را آغاز کرده است.
,
 
,
وی گفت: هم اکنون ادارات دولتی از جمله جهاد کشاورزی،  شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت گاز با این کارخانه تعامل دارند و از تولیدات آن استفاده می کنند.
,
 
,
فرماندار بیرجند اظهارکرد: قبلا قرار بود بانک این واحد را مصادره کند که با پیگیری های انجام شده این اجازه را ندادیم و بخشی از بدهی های آن را استمهال کردیم.
,
 
,
ناصری بیان کرد: یکی از اقداماتی که سبب بالارفتن فروش و صادرات می شود بازاریابی است که خود واحدها باید نسبت به این موضوع اقدام کنند و دولت نمی تواند آنها را الزام کند.
,
 
,
وی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی به صورت کامل در ستاد رفع موانع تولید شهرستان بیرجند بررسی و پیگیری خواهد شد.
,
 
,
فرماندار بیرجند تصریح کرد: همچنین به دستگاه های دولتی سفارش شده تا در صورت تولید محصول در استان و وجود شرایط مساوی ، مایحتاج خود را از تولیدات داخلی تامین کنند. در واقع این خرید ها از طریق سیستم ذیحسابی بررسی و کنترل می شود و در صورتی که از تولیدات داخل استفاده نشود، دولت فاکتورهای خرید را پرداخت نخواهد کرد.
,
 
,
ناصری گفت: تلاش می کنیم تا ماهیانه دو بار از شهرک صنعتی بازدید داشته باشیم و مشکلات واحد های دچار مشکل را بررسی و آنها را به چرخه تولید برگردانیم و ظرفیت ها را بالا ببریم.
,
 
,
انتهای پیام/7
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه