اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه:

بیش از 5700 هکتار از مزارع شهرستان کرمانشاه تحت پوشش ذرت دانه ای قرار گرفته است/ کرمانشاه سومین تولید کننده ذرت در کشور

بیش از 5700 هکتار از مزارع شهرستان کرمانشاه تحت پوشش ذرت دانه ای قرار گرفته است/ کرمانشاه سومین تولید کننده ذرت در کشور
مهندس نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 350 تن بذر ذرت هیبرید و بیش از 45 هزار تن ذرت دانه ای در شهرستان کر مانشاه تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ریوار،  مهندس نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 350 تن بذر ذرت هیبرید و بیش از 45 هزار تن ذرت دانه ای در شهرستان کر مانشاه تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ریوا,

 

,

وی با بیان این مطلب در خصوص کشت بذر ذرت هیبرید در این شهرستان اظهار داشت : با توجه  به مشکلات تامین بذر ذرت کشاورزان استان از سایر استان ها در فصل کاشت طرح تولید بذر ذرت از چند سال گذشته توسط سازمان اجرا شده  که در این راستا و با  تلاش کمیته بذر استان و این شهرستان و همکاری کشاورزان حوزه عمل و در سال جاری در سطح 130 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه ذرت بذری کشت شده است.

,

 

,

وی در ادامه با بیان این که کشت بذر ذرت هیبرید دارای توجیه اقتصادی است اظهار داشت: هم  اکنون میانگین تولید بذر ذرت هیبرید در سطح کشور بین 2-3 تن در هکتار بوده و این در حالی است که متوسط تولید ذرت هیبرید در شهرستان کرمانشاه بیش از 3 تن در هکتار می باشد که با توجه به بالا بودن قیمت خرید آن نسبت به ذرت دانه ای مقرون به صرفه تر است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت : با برنامه صورت گرفته کشت ذرت دانه ای در مناطق تحت پوشش شهرستان کرمانشاه از اواخر فروردین  ماه سال جاری شروع شده، در  سطح بیش از 5700 هکتار از مزارع روستاهای تابعه شهرستان ذرت دانه ای کشت گردیده در همین راستا مقدار 142 تن بذر 2300 تن انواع کودهای شیمیایی از طریق مراکز جهادکشاورزی دهستان ها تابعه در اختیار کشاورزان ذرت کار قرار گرفته است.

,

 

,

 وی در ادامه با تاکید بر این که استان کرمانشاه از قطب  های تولید ذرت در کشور محسوب می شود گفت: کرمانشاه پس از استان های فارس و خوزستان سومین تولید کننده ذرت در کشور می باشد.ضمن آن که از نظر عملکرد در هکتار مقام اول را در کشور داریم .

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه