اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی هشترود :

رغبت کمتر کشاورزان به بیمه محصولات/ رونمائی از رقم جدید گندم بنام هشترود در جشن برداشت گندم

رغبت کمتر کشاورزان به بیمه محصولات/ رونمائی از رقم جدید گندم بنام هشترود در جشن برداشت گندم
مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت: حدود ۲۵۰ کمباین علاوه بر دروگرها در منطقه در حال برداشت گندم هستند و این حجم برداشت باعث ترافیک در مقابل مراکز خرید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس اسماعیل کریمی اصل در گفتگوی اختصاصی با پیک هشترود در مورد مشکلات بیمه محصولات کشاورزی گفت: ۳۲ هزار هکتار که در واقع یک سوم اراضی منطقه را شامل می شود تحت پوشش بیمه هستند و در محصولات باغی نیز ۹۰ درصد آنها تحت پوشش بیمه می باشند که در مجوع تقریبا ۱۸۰۰ هکتار زیر چتر حمایتی بیمه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

 

,

رغبت کشاورزان به بیمه محصولات کمتر شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته بدلیل کمبود اعتبار پرداخت های مناسبی برای کشاورزان صورت نگرفته که طبیعتا نوعی بی اعتمادی در بین انها ایجاد کرده و نسبتا رغبت کشاورزان به بیمه محصولات خود را نیز کاهش داده است.

,

 

,

مدیر جهادکشاورزی هشترود افزود: البته بیمه محصولات کشاورزی بر عهده صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و این صندوق نیز تحت نظر بانک کشاورزی است و بهتر می توانند در ورد این مشکل نظر بدهند.

,

 

,

ازدحام در مقابل مراکز خرید گندم بدلیل اوج برداشت ها در هشترود

,

 

,

کریمی اصل همچنین در مورد علل ازدحام در مقابل سیلوهای خرید گندم نیز تصریح کرد: مسئول خرید گندم، جو و کلزا در کشور بر عهده سازمان غله و شرکت بازرگانی منطقه ۱۸ می باشد. همچنین سازمان غله نیز اتحادیه شرکت های تعاونی را به عنوان مباشر خرید انتخاب کرده و جهاد کشاورزی نیز به عنوان هماهنگ کننده فعالیت می کند.

,

 

,

وی ادامه داد: شهرستان هشترود در زمانی قرار دارد که اوج برداشت ها محسوب می شود و این ازدحام محموله ها در مقابل مراکز خرید عادی است. اگرچه مشکل پربودن انبارهای اتحادیه شرکت های تعاونی رفع شده و سازمان غله حواله یک هزار تنی صادر کرده و این میزان در حال حمل از انبارهاست. حتی اتحادیه شرکت های تعاونی روستائی در فضای باز نیز به ناچار نگهداری می کنند.

,

 

,

کریمی اصل

, کریمی اصل, کریمی اصل,

 

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰ کمباین علاوه بر دروگرها در منطقه در حال برداشت گندم هستند و این حجم برداشت باعث ترافیک در مقابل مراکز خرید شده است. هرچند سامانه ثبت خرید از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعال بود ولی با تصمیمات جدید تا ۱۰ شب امکان ثبت وجود دارد و اگر بعد از ان نیز محموله ای باشد حتما تحویل صورت خواهد گرفت.

,

 

,

اسماعیل کریمی اصل بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم خریداری شده که تقریبا ۴۰ درصد از مزارع شهرستان را شامل می شود. و امیدواریم به میزان ۱۰۰ هزار تن پیش بینی شده برسیم.

,

 

,

وی تاکید کرد: متاسفانه تاکنون پرداختی به کشاورزان نداشته ایم و این مورد نیز در حال پیگیری است. استان آذربایجان شرقی آخرین استان و هشترود آخرین شهرستان است که برداشت گندم صورت می گیرد و با توجه به نوبت دهی در ثبت خرید و واریز مبلغ به کشاورزان باعث می شود کشاورزان ما با تاخیر پولهای خود را دریافت کنند. اگرچه می شود با جداسازی اعتبارات هر استان در تسری این پرداخت ها گامی اساسی برداشت.

,

 

,

رونمائی از رقم جدید گندم بنام هشترود در جشن برداشت گندم

,

 

,

مدیر جهادکشاورزی هشترود همچنین خبر داد: آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم ۶ مرداد در روستای مشک آباد جدید از توابع شهر نظرکهریزی و با حضور مسئولان استانی و محلی و کشاورزان برگزار خواهد شد.

,

 

,

کریمی ابراز کرد: در این مراسم از رقم جدید گندم بنام رقم هشترود که توسط مرکز تحقیقات جهادکشاورزی کارشده، و همچنین از کتاب الگوی کشت شهرستان رونمائی خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه