اخبار داغ

مسئول سیاست گذاری ائمه جماعات استان قم خبرداد:

جشنواره "فرهنگی هنری قلب شهر"برگزار می شود

جشنواره "فرهنگی هنری قلب شهر"برگزار می شود
مسئول سیاست گذاری ائمه جماعات استان قم با اشاره به برگزاری "جشنواره فرهنگی هنری قلب شهر" در آینده نزدیک، گفت:نهمین سالروز ارتحال آیت الله مشکینی روز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام تقوی در مصلی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ولدان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به 5مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در تاریخ 5/5/58 اولین نماز جمعه رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مرحوم طالقانی در  دانشگاه تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی ادامه داد:37 سال است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه که در سال 52 بار در کشور برگزار می شود که یک پشتوانه و رزمایش معنوی برای مومنان و مسلمانان می باشد.

,

مسئول سیاست گذاری ائمه جماعات استان قم با اشاره به این مورد که نماز جمعه صندوق ذخیره معنوی نظام و کشور می باشد، گفت: نماز جمعه پشتوانه انقلاب و مرکز وحدت بخشی و دشمن ستیزی می باشد.

,

وی در ادامه به امام های یک جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در یک جامعه امام جامعه که رهبری دینی می باشد، امام جمعه که نماینده رهبر و پدر معنوی شهر می باشد و امام جماعت که پدر معنوی هر منطقه در شهر می باشد وجود دارد.

,

حجت الاسلام ولدان ابراز داشت: نماز جمعه، نماز جمع می باشد و امام جمعه حلقه اتصال بین امام جامعه و مردم می باشد و خواندن نماز جمعه تنها وظیفه امام جمعه نیست.

,

وی با اشاره به بیانات رهبری که نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه بصیرت، ایمان و تقوا در هر شهر می باشد، تاکید کرد: نماز جمعه مرکز بصیرت افزایی، معرفت افزایی و محبت افزایی است؛ نماز جمعه شهر را در مقابل آسیب ها و مشکلات اجتماعی واکسینه می کند.

,

مسئول سیاست گذاری ائمه جماعات استان قم در خاتمه سخنان خود در این بخش با اشاره به "جشنواره فرهنگی هنری قلب شهر"، گفت: برگزاری این جشنواره در مرحله اقدام می باشد و در آینده ای نزدیک فراخوان آثار اعم از فیلم کوتاه و مستند، عکس، خاطره، جملات ادبی و شعر در خصوص نماز جمعه شروع می شود.

,

وی در بخش دیگر سخنان خود به 8مرداد ماه سالروز ارتحال آیت الله مشکینی اشاره کرد و بیان داشت:آیت الله مشکینی از پشتوانه های معنوی نظام و از استوانه های اخلاقی حوزه بودندکه همواره در مسیر انقلاب حرکت کردند.

,

حجت الاسلام ولدان در ادامه افزود: امسال در مرکز نماز جمعه های استان ها اعم از قم، تهران، اردبیل، مشهد در این روز از صوت و بیانات آیت الله مشکینی پخش خواهد شد و همچنین امسال برای اولین بار در نهمین سال ارتحال این عالم با تریبونی که بر آن تکیه میزند از ساعت 11 صبح با سخنرانی حجت الاسلام تقوی در نماز جمعه استان برگزار می شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات و شبهه های ایجاد شده در خصوص مصلی اشاره کرد و اظهار داشت:مصلی استان قم هشت سال به دلیل تعمیرات و برخی از کارها تعطیل بود و سخنان بسیاری در این خصوص بین مردم شایعه شده بود.

,

مسئول سیاست گذاری ائمه جماعات استان قم ادامه داد:این امر یک سناریوی از پیش طراحی شده دشمن بود که در خصوص مراکز فرهنگی مذهبی که با مسائل سیاسی هم مرتبط است برچسب های خاصی به آن بچسبانند که در خصوص مصلی قم، حسینیه کربلایی های مقیم قم، مصلی بندرعباس و ... اجرایی کردند.

,

وی در ادامه اضافه کرد: زمین مصلی در سه بخش زمین رودخانه، موقوفه های بکائی و تملک(قولنامه رسمی محضری) می باشد.

,

حجت الاسلام ولدان به مسئولین ، نخبگان و مردم استان اشاره کرد و خاطرنشان شد:ما به سوی این سه گروه دست دوستی و همکاری دراز می کنیم و دعوت می کنیم تا در مرتفع کردن مشکلات سومین قلب فرهنگی شهر بعد از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران کمک و یاری کنند.

,

وی در خاتمه خاطرنشان شد: مردم بدانند که نماز جمعه متعلق به مردم است و در تریبون آن حرف دل مردم زده می شود و از آنها برای حضور، مشارکت و خادم افتخاری در نماز جمعه دعوت می کنیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه