اخبار داغ

زمزمه‌های تغییر دولت از سوی رئیس بزرگ‌ترین حزب مخالف ترکیه؛

قلیچداراوغلو: بازسازی دولت الزامی است/ در تشکیل دولت روابط خانوادگی نباید مبنا باشد

قلیچداراوغلو: بازسازی دولت الزامی است/ در تشکیل دولت روابط خانوادگی نباید مبنا باشد
رئیس حزب جمهوری خواه خلق در سخنرانی خود در میتینگ دموکراسی بر نیاز تغییرات اساسی در دولت تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق، از مردم دعوت کرده بود که با حضور در میتینگ دموکراسی در میدان تقسیم استانبول در روز یکشنبه، ایستادگی و اتحاد خود را در مقابل کودتا اعلام نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مردم به فراخوان وی پاسخ مثبت دادند و هزاران نفر نه تنها از طرفدارن حزب خودش بلکه از تمامی احزاب سیاسی، به اجتماع بزرگ آمدند و شعارهایی علیه کودتا و عاملان کودتا سردادند.

,

قلیچداراوغلو خطاب به حاضرین در اجتماع گفت: ای هموطنان عزیز من، امروز روز اتحاد و همبستگی است، امروز روز ایستادن در مقابل کودتاهای مبتنی بر مدیریت دیکته شده است. کودتای 15 جولای علیه دموکراسی پارلمانی‌مان صورت گرفته، تابلویی است که توسط یک دموکراسی از نوع کلاس 3 پدیدار گشته است.

,

وی بیان داشت: عاملان کودتا را در داخل و اگر موجودیت خارجی داشته باشند، در خارج لعنت می کنیم؛ همه باهم باید فریاد بزنیم نه کودتا و نه دیکته، زنده باد دموکراسی کامل و به این فریادها نیز ادامه دهیم".

,

رئیس حزب جمهوری خواه خلق عنوان کرد: دولت دموکراتیک، لائیک و مبتنی بر حقوق اجتماعی که تأمین کننده حکومت ترکیه هست، برای یک بار دیگر اثبات شد که چقدر برای ترکیه حیاتی است؛ لزوم اعاده حقوق افراد معصومی که درگیر پرونده های بالیوز، ارگنه کون و جاسوسی شده اند، انکارناپذیر است و باید در اهداف تمامی احزاب سیاسی قرار گیرد.

,

وی با انتقادی سرپوشیده از سیاست های اردوغان در اداره کشور متذکر شد: در تشکیل دولت به جای حمایت سیاسی، روابط خانوادگی، طرفداری از جماعت و گروهک باید دانش، اندوخته و تجربه در نظر گرفته شود و اندیشه به دست گرفتن دولت به جای اداره کردنش را باید در تاریخ مدفون کنیم که در این ارتباط، بازسازی دولت الزامی است.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه