اخبار داغ

"Verizon" با قیمت 5 میلیارد دلار یاهو را خرید

"Verizon" با قیمت 5 میلیارد دلار یاهو را خرید
خرید یاهو به‌زودی انجام خواهد شد و این کمپانی بعد از این به‌طور رسمی جز اموال شرکت ورایزون به‌حساب می‌آید. گویا دیگر دوران یاهو به‌سر آمده و این کمپانی به‌طور کامل قصد دارد تا مایملک خود را واگذار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فرارو، چندی پیش گزارشی از کوارتر دوم مالی امسال یاهو منتشر شد و در آن اشاره شد که احتمالا این کمپانی در یک مناقصه و به برنده‌‌ی آن فروخته خواهد شد. در آن هنگام عنوان شد که چند شرکت خواهان در اختیار گرفتن غول سابق اینترنتی جهان هستند و شرکت ورایزون یکی از اصلی‌ترین پیشنهاد دهندگان خرید این کمپانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خرید یاهو به مبلغ 5 میلیارد دلار صورت گرفت و این کمپانی اکنون به‌طور رسمی جز دارایی‌های ورایزون است

,

گویا مقدمات این معامله انجام گرفته و ورایزون درنهایت موفق به خرید یاهو می‌شود، آن‌هم به قیمت 4.8 میلیارد دلار که البته در گزارش‌های مختلف از آن به‌عنوان یک معامله 5 میلیاردی یاد شده است.

,

بر اساس گفته‌های وال استریت ژورنال، پرداخت این مبلغ برای خرید هسته‌ی اصلی کسب و کار اینترنتی این شرکت و تمامی املاک و مستغلات این شرکت در سراسر جهان است. درواقع تمامی متعلقات یاهو در فضای مجازی و جهان واقعیت به ورایزون واگذار خواهد شد.

,

ارزش سهام بازار Yahoo از زمانی که ماریسا مایر سکان هدایت آن را در سال 2012 در دست گرفت تقریبا دو برابر شده و به 38 میلیارد دلار رسیده است؛ اما از سویی دیگر اوج ارزش بازار سهام این کمپانی به سال 1999-2000 باز می‌گردد و در آن زمان ارزش سهام آن چیزی بیش از 100 میلیارد دلار بود؛ هرچند در زمان ماریسا مایر نیز این شرکت یک ارزش 49 میلیارد دلاری را نیز تجربه کرد.

,

سوال اینجاست، اکنون ورایزون قصد دارد تا با برند یاهو و مدل کسب و کار این کمپانی چگونه رفتار کند؟ شرکت Verizon درحال راه‌اندازی کسب و کار مربوط به رسانه‌های دیجیتال بوده و خرید یاهو می‌تواند تا حدودی در پیشبرد اهداف ورایزون موثر باشد؛ اما خود یاهو نیز در ارائه رسانه دیجیتالی چندان موفق نبوده است.

,

یاهو در ماه مه 2013 اقدام به خرید Tumblr کرد. یک میکرو بلاگینگ که در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود، معروف بود؛ اما به‌واقع همین خرید تبدیل به پاشنه‌ی آشیل یاهو شد و این شبکه اجتماعی با افت ارزش 230 میلیون دلار در امسال، ضربه سختی به یاهو وارد کرد؛ هرچند که ماریسا مایر همواره از خرید 1.1 میلیارد دلاری خود دفاع کرد و معتقد بود تامبلر می‌تواند تبدیل به نقطه‌ی قوت این کمپانی شود؛ اما نه تنها این خرید که استراتژی‌های دیگر یاهو نیز چندان کارساز از آب درنیامد و عاقبت این کمپانی با 5 میلیارد دلار در اختیار بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در ایالات متحده قرار گرفت.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه