اخبار داغ

در نشست خبری فرمانده انتظامی مطرح شد

کشف عتیقه‌های 5000 ساله‌ از قاچاقچیان در اردکان+تصاویر

کشف عتیقه‌های 5000 ساله‌ از قاچاقچیان در اردکان+تصاویر
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اردکان در نشست خبری از فروپاشی دو باند قاچاق عتیقه در این شهرستان و کشف 45 قطعه اشیاء باستانی با قدمت‌هایی بین 450 تا پنج هزار سال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اردکان گویا، سرهنگ "سید رضا صادقیان" در جمع خبرنگاران با اشاره ی به جزئیات چند فقره پرونده مکشوفه عتیقه‌جات در این شهرستان، گفت: در طی ماه گذشته، سه پرونده در خصوص کشف اشیاء عتیقه باستانی، حفاری غیر مجاز و کشف اشیاء قدیمی در شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اردکان گویا,

وی خاطرنشان کرد: با همکاری و اطلاع رسانی به موقع مردم شریف اردکان و تیزهوشی و اقدام به موقع مامورین پلیس آگاهی، کلانتری و پلیس اطلاعات شهرستان اردکان، دو باند قاچاقچیان عتیقه متلاشی و در همین رابطه موفق به کشف 45 قطعه اشیاء قدیمی باستانی در اماکن تاریخی شهرستان اردکان شدیم.

,

این مقام مسئول قدمت آثار ضبط شده از این تاراجگران تاریخی را بر اساس نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 450 تا 5000 سال عنوان کرد و افزود: برخی از آثار تاریخی مکشوفه مربوط به قبل از میلاد مسیح، دوران قبل از اسلام و برخی مربوط به حدود 450 سال قبل است که از یک نفر اتباع بیگانه که قصد فروش آنها را داشت کشف و ضبط و تحویل مقامات قضایی شد.

,

وی تصریح کرد: در این پرونده 45 فقره اشیاء عتیقه کشف شد که در بین آنها 9 عدد پیکان مربوط به عصر آهن و قریب  3500 سال پیش، یازده قطعه سر پیکان، هفت حلقه النگو کوچک ، یک حلقه النگو تاریخی بزرگ و یک حلقه النگو پهن، شش عدد کاسه مسی، سه عدد زنگوله، دو عدد سه پایه که بین 3 تا 5 هزار سال قدمت دارد، همچنین یک عدد سینی کوچک، یک عدد سورمه‌دانی متعلق به 2500 تا چهار هزار سال پیش، بشقابی با 450 سال قدمت و استوانه ای برنجی متعلق به عهد ساسانی، دیده می‌شود.

,

صادقیان در مورد پرونده حفاری غیرمجاز در این شهرستان نیز گفت: حفاری‌های غیرمجاز در محلات قدیمی و بافت تاریخی شهر اردکان صورت گرفته بود که با تیزهوشی ماموران نیروی انتظامی و اطلاعاتی شهرستان اردکان، ابزارهایی مانند فلزیاب از متهمان کشف و دستگیرشدگان تحویل مراجع قضایی شدند.

,

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اردکان با اشاره به پرونده‌ای مربوط به خروج اشیاء قدیمی سرقت شده از ابینه تاریخی شهرستان، اظهار کرد: متهم پرونده به دنبال عملیات شناسایی ماموران آگاهی و اطلاعاتی شهرستان اردکان، دستگیر و به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

,

وی با بیان این که همکاری‌ها و گزارش‌های مردمی، نقش بسیار تاثیرگذاری در کشفیات نیروی انتظامی دارد، خاطرنشان کرد: در کشفیات اخیر و در رابطه با این سه مورد پرونده، پنج نفر متهم دستگیر شده‌اند که دو نفر از آنها اتباع بیگانه و سه نفر دیگر از افراد بومی شهرستان بوده‌اند.

,

سرهنگ صادقیان در پایان نیز با اشاره به نقش رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و پلیس، گفت: هر قدر روابط پلیس و مردم قوی‌تر باشد، ماموریت و وظایف پلیس نیز بیشتر و موفق‌تر خواهد بود.

,

, , , , , , , ,

 

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه