اخبار داغ

از جمعه‌بازار تا شهرک خودرویی؛

آیا اوضاع خودروها در قم سرو سامان می یابد؟

آیا اوضاع خودروها در قم سرو سامان می یابد؟
در جلسه صد و هشتاد و نهمین شورای اسلامی شهر قم مجوز راه‌اندازی جمعه‌بازار خودرویی به سازمان میادین میوه و تره‌بار ارائه شد؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد باوجود ابهاماتی در آن اما توانایی سروسامان بخشیدن در خصوص معامله خودروهای دست‌دوم را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ نگار، هر چه به‌مرورزمان شهرها مدرن‌تر می‌شوند، دسترسی مردم به احتیاجاتشان نیز دچار سختی‌هایی می‌شود که برای این منظور و سهولت در دست یافتن به نیازها توسط شهروندان، مسئولان شهری اقدام به اقداماتی از قبیل ارائه برخی خدمات در فضای مجازی و تجمیع برخی از مراکز می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

یکی از اقداماتی که عموماً در شهرهای پیشرفته دنیا به وقوع می‌پیوندد، یک جا قرار دادن مراکز خاص و مرتبط با یکدیگر در سطح شهر است.

,

یکی از احتیاجاتی که برای شهر قم متصور است، وجود مکانی برای خرید، فروش، تعمیر و ارائه لوازم و قطعات خودرو است که بدین منظور طرحی مصوب شده و در حال به اجرا درآمدن است.

,

هفدهم مردادماه سال گذشته بود که محمدصادقی سرپرست سابق سازمان میادین شهرداری قم در گفتگویی به احداث شهرک خودرویی اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مردم که جزء دغدغه‌ها سازمان میدان‌ها است، احداث شهرک خودرویی برای ساماندهی شغل‌های مربوط به خودرو است و با توجه به شکایات متعدد مردم درباره ایجاد ترافیک و مزاحمت‌های این شغل در مکان‌های خیابان امام (ره)، نیروگاه، آذر، خیابان اراک، خاکفرج، خیابان 15 خرداد و غیره نیاز احداث این شهرک بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ نمایشگاه اتومبیل، تعمیرگاه‌ها، لوازم فروشی‌ها و دفتر اسناد رسمی جزء مشاغلی هستند که به این شهرک منتقل خواهند شد.

, اظهار,

این طرح که در صورت اجرا دارای نکات قابل‌تأملی است و با وجود آغاز عملیات اجرایی شدن آن اما مسائل متعددی همچون فاصله مکان در نظر گرفته‌شده با شهر قم، نبود زیرساخت‌های مناسب در مکان موردنظر و متحدالشکل بودن غرفه‌ها در شهرک‌ها که کاهش رغبت در نمایشگاه داران را رقم می‌زند و ... در این خصوص وجود دارد.

,

اما اوضاع خرید، فروش و تعمیر خودرو و لوازم آن سبب شد تا لایحه‌ای در جلسه این هفته شورای شهر قم مطرح شود که تا زمان راه‌اندازی شهرک خودرویی قم، اوضاع خریدوفروش خودروهای دست‌دوم شهر را سروسامان دهد.

,

در جلسه این هفته شورای شهر قم لایحه از به نام "جمعه‌بازار خودرو" مطرح گردید که بر اساس آن مجوز تعرفه بهای خدمات جمعه‌بازار خودرو سازمان میادین میوه و تره‌بار اخذ شد.

,

مجوزی که به‌موجب آن سبب می‌شود تا سازمان میادین میوه و تره‌بار در محدوده میدان شهید رجایی جمعه‌بازار خودرو را به‌صورت موقت و تا زمان آغاز به کار شهرک خودرویی راه‌اندازی کند تا همشهریان برای خرید خودروهای دست‌دوم به آنجا مراجعه و در کمال اطمینان خودروی موردنظر خود را خریداری نمایند.

,

راه‌اندازی چنین مکانی بر اساس لایحه مذکور، کارشناسان خودرو و نیز نیروی انتظامی برای کنترل مباحث فنی و انتظامی در آن حضور دارند طرحی بسیار مهم و قابل‌تقدیر است چراکه سبب می‌گردد تا فروشنده و خریدار با اطمینان بیشتری اقدام به معامله خودرو کنند.

,

اما این طرح در حالی راه‌اندازی می‌شود که یکی از مهم‌ترین ابهامات موجود در مسئله وجود سایت‌های خریدوفروش اینترنتی در این زمینه است؛ سایت‌هایی که گرچه اطمینان ناشی از حضور و تأیید کارشناسان فنی و انتظامی را ندارند اما هرلحظه از شبانه‌روز در دسترس بوده و با کمترین هزینه مالی و زمانی امکان بازدید تعداد زیادی از خودروها را در آن وجود دارد.

,

در کنار این مسئله تعرفه‌هایی که برای این جمعه‌بازار مطرح‌شده و نیز همان مسئله مهم فاصله از مرکزیت شهر باعث کاهش اشتیاق برای در چنین بازاری را برای فروشنده و خریدار رقم می‌زند.

,

به‌هرحال راه‌اندازی چنین مکان‌هایی برای یک شهر مدرن و پیشرفته لازم است و موجب منظم شدن و کاهش خسارات ناشی عدم وجود کارشناسی مناسب در حوزه‌های فنی و انتظامی شده و در کل اوضاع خرید فروش را خودروهای دست‌دوم را تااندازه‌ای سروسامان می‌بخشد اما ارائه خدمات خوب در کنار کاهش هزینه‌های مالی و زمانی برای شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در زمان اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها از سوی مسئولان شهری در نظر گرفته شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه