اخبار داغ

رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد:

ایران مقام اول صید تن ماهی در اقیانوس هند/ ظرفیت بالای شیلات در بخش صادرات غیر نفتی است

ایران مقام اول صید تن ماهی در اقیانوس هند/ ظرفیت بالای شیلات در بخش صادرات غیر نفتی است
رئیس شیلات ایران اظهارکرد: کشور ما مقام دوم را در اقیانوس هند در صید تن ماهیان دارد و بیش از 800 شناور ما در آب های بین المللی صید می کنند همچنین در غرب اقیانوس هند مقام اول با بیش از 220 هزار تن ماهی از آن صیادان ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حسن صالحی، رئیس شیلات ایران در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه امروز فضایی در کشور ایجاد شده است که همه دستگاههای نظارتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می دارند، گفت: شیلات در بخش تولید ملی،  توسعه سواحل، توسعه دریا محور، در بخش صادرات غیر نفتی دارای پتانسیل بسیاری است لذا بایستی از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

وی با بیان اینکه تراز تجاری بخش شیلات مثبت است، افزود: با توجه به اینکه سیاست های دریا محور در بحث شیلات تبیین شده است با وجود همه مشکلات پیش بینی می شد که سال جاری بتوانیم بین 20 الی 23 هزار تن، ماهی تولید شود.

,

 

,

رئیس سازمان شیلات اظهار کرد: سال گذشته در کشور یک میلیون تن ماهی تولید شد که 40 درصد از محل سایت های پرورش آبزیان و 60درصد به صید آبزیان از دریا بوده است.

,

 

,

صالحی بااشاره به اینکه سال گذشته در تولید یک میلیون تن ماهی خاویار سرمایه گذاری کردیم، تصریح کرد: یک تفاهم نامه مشترک برای احداث ۳۰۰مزرعه پرورش ماهی خاویاری در سه استان شمالی کشور امضا شده است تا در یک پروسه ۱۰ ساله  ۱۰۰هزار تن خاویار پرورشی از این مزارع برداشت شود.

,

 

,

وی افزود: در بین 35 کشوری که در اقیانوس هند قرار دارند کشور ما مقام دوم را در صید ماهیان با بیش از 800 شناور در آب های بین المللی را دارد و  نیز در غرب اقیانوس هند مقام اول با بیش از 220 هزار تن صید ماهی  از آن صیادان ماست.

,

 

,

رئیس سازمان شیلات گفت: سرمایه گذاری یکمیلیارد دلاری هدفگذاری شیلات ایران برای صادرات انواع آبزیان است در ماههای آینده تفاهم نامه های مشترک با کشورهای نروژ، ایسلند و روسیه برای پرورش آبزیان و فرآوری آبزیان با اولویت فعالیت در استان هرمزگان امضاخواهد شد. 

,

 

,

صالحی با بیان اینکه قشم، کیش و مطقه ویژه اقتصادی بندرعباس از اولویت های صادرات محصولات شیلات هستند، خاطرنشان کرد: درسال گذشته  340 میلیون دلار  در بخش صادرات محصولات شیلاتی را بدست آوردیم و  کمتر از 180 میلیون دلار واردات داشتیم  لذا با توجه به اینکه هر سال هدف گذاری شیلات  رو به افزایش است نیازمند سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری در این بخش هستیم.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه