اخبار داغ

شهردار نطنز خبر داد:

تئاتر میدانی «من الغریب ، الی الحبیب» در نطنز اجرا می شود

تئاتر میدانی «من الغریب ، الی الحبیب» در نطنز اجرا می شود
تجویدی گفت: با توجه به فعالیت های موفق انجمن هنرهای نمایشی در چند سال گذشته، شهرداری نطنز در نظر دارد امسال تئاتر دیگری را به نام «من الغریب الی الحبیب» در دو مقطع زمانی هفته دفاع مقدس و دهه دوم محرم اجرا نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نطنزنا، شهردار نطنز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فعالیت های موفق انجمن هنرهای نمایشی در چند سال گذشته، شهرداری نطنز در نظر دارد امسال تئاتر دیگری را به نام «من الغریب الی الحبیب» در دو مقطع زمانی هفته دفاع مقدس و دهه دوم محرم اجرا نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نطنزنا,

سید محسن تجویدی افزود: این تئاتر میدانی به معرفی شخصیت حبیب بن مظاهر (ع) یکی از یاران باوفای امام حسین(ع) می پردازد و به داستان شهدای غواص هشت سال دفاع مقدس متصل می شود.

,

وی تصریح کرد: سیر زمانی تئاتر مذهبی «من الغریب الی الحبیب» از داستان هبوط آدم آغاز می شود و تا وقایع کربلا ادامه پیدامی کند و در پایان به نحوه شهادت شهدای غواص، دعای مردم برای فرج امام زمان (عج) و فرج آن حضرت خاتمه پیدا می کند.

,

شهردار نطنز با اشاره به اینکه این تئاتر به مدت ۷۰ دقیقه اجرا می شود، تصریح کرد: این تئاتر در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع جنب پارک سرچشمه سرابان برگزار خواهد شد که توسط واحدهای شهرداری نطنز در حال آماده سازی است.

,

وی اضافه کرد: در این پروژه بزرگ و در نوع خود منحصر به فرد، ضیافتی از نور، صدا و تصویر به نمایش گذاشته شده و در ۳۲ مقطع زمانی تاریخ اسلام و انقلاب را به نحو بسیار زیبا به تصویر می کشد.

,

تجویدی خاطرنشان کرد: در تئاتر میدانی فوق حدود ۱۰۰ بازیگر و ۴۰ عوامل فعالیت دارند و این تئاتر هرشب می تواند میزبان ۷۰۰ تماشاگر و بیننده باشد.

,

وی ادامه داد: تمرینات تئاتر «من الغریب الی الحبیب» به مدت ۵۰ روز در فضای باز و از هفته آینده آغاز خواهد شد و امید است چنین سبک و سیاق تئاتری در معرفی تاریخ اسلام و انقلاب برای شناخت هرچه بیشتر عموم مردم بویژه نسل نوجوان و جوان کشور بسیار موثر باشد.

,

رئیس انجمن هنرهای نمایشی نیز در این باره گفت: با توجه به توانایی جوانان هنرمند، همت شهرداری نطنز و اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این پروژه از یک ماه گذشته آغاز شد.

,

علی ترابیان افزود: این پروژه میدانی که استارت خورده است از قداست بالایی برخوردار است و می تواند تأثیر گذاری خوبی بر روی شهروندان داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: با توجه به عزم دوستان هنرمند و همکاری شهرداری این تئاتر قویتر اجرا خواهد شد و انشااله در برنامه های هفته دفاع مقدس نیز گنجانده شود.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر نطنز نیز گفت: متن تئاتر من الغریب الی الحبیب باید توسط کارشناسان تاریخ تأیید محتوا گردد و پس از آن یک ناظر تاریخ شناس بر اجرا و تمرینات نظارت داشته باشد.

,

حجت الاسلام مجیدی تبار جهت نامه نگاری به حسینیه ها و همکاری آنها قول مساعد داد.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نطنز از دغدغه های اصلی مردم مومن و انقلابی در راستای شرح مظلومیت امامان و بیان ننمودن شجاعت آنها گفت و اظهار کرد: این تئاتر بسیار مثبت و قابل احترام است و جا دارد از شهردار نطنز و ترابیان تقدیر و تشکر کرد.

,

سرهنگ دوم پاسدار حسین آقادوستی افزود: در خصوص تجهیزات و امکانات، هرچه که در توان سپاه باشد و منع قانونی نداشته باشد کمک خواهیم کرد و در راستای نیروی انسانی نیز فرمانده حوزه مالک به بسیجیان فراخوان خواهد داد.

,

علی مشربی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از شهردار نطنز که به مسائل فرهنگی و هنری اهمیت خاصی می دهد، گفت: نوشته ها و تئاترهای علی ترابیان بارها در کشور مقامات ارزشی آورده و نوشته های وی قبل از اجرا در شورای بررسی متون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه