اخبار داغ

درد و دل کشاورز نمونه قیداری؛

بی دقتی مسئولان موجب مخلوط شدن گندم آبی و دیمی خدابنده شده است /تسهیلات خرید ادوات برای کشاورزان سنگین و کمر شکن است

بی دقتی مسئولان موجب مخلوط شدن گندم آبی و دیمی خدابنده شده است /تسهیلات خرید ادوات برای کشاورزان سنگین و کمر شکن است
کشاورز نمونه قیداری گفت: به دلیل کم دقتی یا بی مسئولیتی گندم آبی با دیمی در شهرستان خدابنده مخلوط شده است و هیچ کسی هم پاسخگو نیست و ما نمی دانیم دردمان را به چه کسی بگوئیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خانی کشاورز نمونه قیداری در گفت و گو با اشراق۲۴ اظهار کرد: چندین سال است که به کار کشاورزی در شهرستان خدابنده مشغول است و در زمینه کاشت گندم دیمی و آبی و سیب زمینی و غیره فعالیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

وی با بیان اینکه چندین لوح تقدیر از جهاد کشاورزی استان زنجان و شهرستان خدابنده دریافت کرده ام افزود: در مورخ ۲۵شهریور سال۹۴ از یک شرکت به مقدار ۱۲ تن گندم آبی پیشگام و دو تن و ۵۰۰کیلو گندم دیمی بذری خریداری کرده ام که متاسفانه به دلیل کم دقتی یا بی مسئولیتی گندم آبی با دیمی مخلوط شده است.

,

, ,

کشاورز نمونه قیداری ادامه داد: اکثر کشاورزان شهرستان خدابنده از آن استفاده کرده اند و تعدای از آنها مانند بنده شاکی هستند و برخی نیز بی خیال شده اند و این قضیه را رها کرده اند.

,

خانی تصریح کرد: علت این بی سامانی در این بخش از کشاورزی شهرستان بر عهده چی کسی است و چه کسی پاسخگوی این مشکل بوجود آمده است و چرا هیچ کس حرف ما را نمی شنوند یا نمی خواهد که بشنوند و ما دردمان را به چه کسی باید بگوئیم.

,

, ,

وی ادامه داد: تا به امروز منظر کارشناسان کشاورزی بوده ایم تا از مزرعه مان بازدید کنند ولی متاسفانه به تعویق می اندازند و با توجه به اینکه در حال حاضر فصل برداشت گندم است و گندم نیز خشک و خطرناک شده است اگر اتفاقی بیفتد مسئولیتش با کیست.

,

کشاورز نمونه قیداری افزود: از مسئولین مرتبط تقاضا دارم که به این مشکل ما رسیدگی کنند و به این موضوع دقت نظر داشته با شند که شهرستان خدابنده قطب کشاورزی در زمینه گندم در استان زنجان محسوب می شود و جایز نیست که با سهل انگاری مسئولین جایگاه ویژه خود را از دست بدهیم.

,

, ,

این کشاورز نمونه خدابنده همچنین با اشاره به قیمت بالای کود شیمیایی بیان کرد: کود شیمیایی گران است و علاوه بر آن هزینه خرید و وامهای خرید ادوات کشاورزی نظیر کمباین، تراکتور و... برای کشاورزان سنگین و کمر شکن است.

,

خانی تصریح کرد: کشاورزان با زحمت، تحمل آفتاب و خاک، سالیانه درآمد کمی دارند اما برخی ها با پشت میز نشینی، لباس تمیز و زیر باد کولر حقوقهای نجومی می گیرند.

, ,

کشاورز نمونه قیداری در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: مسئولین، کشاورزان را بیشتر درک کنند و مد نظر داشته باشند که قیمت کودهای شیمیایی و قیمت و اقساط خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان سنگین است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه