اخبار داغ

در دیدار شهردار مشهد با حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی مطرح شد:

ساخت ۶۰۰ مسجد در حاشیه شهر با همکاری سپاه/ رضایت رهبری از مدیریت شهری مشهد

ساخت ۶۰۰ مسجد در حاشیه شهر با همکاری سپاه/ رضایت رهبری از مدیریت شهری مشهد
شهردار مشهد در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی با ارائه گزارش از مدیریت شهری مشهد به ساخت 600 مسجد در حاشیه شهر با همکاری سپاه اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، سید صولت مرتضوی در دیدار با حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی اظهار داشت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری در مورد اهمیت و توجه ویژه به حاشیه شهر، تاکنون با کمک و همراهی سپاه پاسداران توانسته‌ایم بیش از ۶۰۰ مسجد را در حاشیه شهر مرمت کرده و بهسازی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

 

,

وی با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد به ۷ پهنه تقسیم شده است که هر پهنه ۴۰ مسجد را ساماندهی می‌کند، گفت: شورای شهر مشهد در یکی از آخرین مصوبه‌ای خود با اعطای کمک هزینه ماهیانه یک میلیون تومان به ۱۰۰ نفر از روحانیون، اقدام به اعزام روحانیون به مناطق حاشیه شهر می‌کند.

,

 

,

شهردار مشهد با بیان اینکه تا پایان سال جاری هشت زائر سرا در مشهد به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: تاکید ما به نعضت مسجد سازی است، این در حالی است که بنا به آمار واصله، مشهد حدود ۸۰۰ مسجد کم دارد، از همین رو با تصمیم گرفته‌ایم که اقدام به ساخت ۱۱۰ مسجد کنیم.

,

 

,

مرتضوی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ مسجد در سطح شهر در حال ساخت است؛ در نیمی از مساجد سطح شهر نماز اقامه می‌شود و میزان کمک شهرداری به مساجد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.
وی از اختصاص زمین و صدور پروانه رایگان برای ساخت ۳۸ زائر سرای ارزان قیمت خبر داد و گفت: مجموع پروانه‌های صادر شده ۲۰ هکتار است و این تعداد زائر سرا امکان اسکان ۳۰ هزار زائر را در هر شبانه روز دارا است.
شهردار مشهد اظهار داشت: وضعیت ناراحت کننده نظافت در عراق ما را برآن داشت که در ایام اربعین به این شهر‌ها در حوزه مدیریت شهری کمک کنیم از همین رو ۶۰۰ نفر از کارگران و مدیران شهری برای نظافت شهر نجف به این شهر اعزام شدند.
وی تصریح کرد: قبل از اربعین بالغ بر ۲۰ تن زباله با استفاده از انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین از نجف جمع‌آوری شد و هر شب نیز ۲۰ هزار نفر در شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا اسکان داده شده و سه وعده اطعام کردیم.
مرتضوی با اشاره به اعزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در عراق، اذعان کرد: با اینکه طبق مصوبه شورا قرار بود ۵ میلیارد تومان در اربعین سال گذشته هزینه شود اما با کمک خیرین این مبلغ به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی یکی از مشکلات عمده زائران را کمبود پارکینگ دانست و اظهار کرد: قرار شده است با همکاری آستان قدس رضوی ۶۰ هزار جای پارک در محدوده حرم مطهر رضوی ایجاد نماییم.
مرتضوی با اشاره به دیدار چند روز قبل خود با مقام معظم رهبری اذعان داشت: احساس کردیم رهبری نیز از اقدامات مدیریت شهری رضایت دارند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه