اخبار داغ

معافیت مالیاتی «طراحی لباس»

معافیت مالیاتی «طراحی لباس»
دبیر کارگروه مد و لباس گفت: کمتر تولیدکننده‌ای از وجود طراح در تولیدی خود بهره می‎برد و به همین دلیل قسمتی از فعالیت‌ واحدهای تولیدی که شامل طراحی می‌شود را از مالیات معاف می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار بود مدارس مد شکل بگیرد و شروع به فعالیت کند اما هنوز اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده اما با انجمن طراحان پارچه و لباس تواقفاتی داشته‌ایم تا با همکاری آنان به آموزش بهتر و گسترده‌تر طراحی پارچه و لباس در هنرستان‌ها بپردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گفته دبیر کارگروه مد و لباس کشور، بهتر است بخش خصوصی در راه‌اندازی مدارس مستقل مد و لباس کمک کند. چراکه پویایی و فعالیت هدفمند، اصل و اساس یک مدرسه است؛ بنابراین اگر این کار به همت سرمایه‌گذاران خصوصی انجام شود، نتیجه‌بخش‌تر است چون دغدغه بازگشت سرمایه در آن وجود دارد.
,
 
,
قبادی در پاسخ به این‌که راه‌اندازی مدارس مد تا چه اندازه درگرو ارتباط میان طراحان و تولیدکنندگان است گفت: قصد داریم تا قسمتی از فعالیت‌ واحدهای تولیدی که دارای بخش طراحی هستند را از مالیات معاف کنیم. چون کمتر تولیدکننده‌ای از وجود طراح در تولیدی خود بهره می‌برد و ما تصمیم داریم تا سهم هنری مد و لباس را تبیین و آن را از مالیات معاف کنیم.
,
 
,
او به ضرورت فرهنگسازی در زمینه استفاده از نشان ایرانی اشاره و بیان کرد: استفاده از این نشان برای ما اهمیت دارد. به عبارتی شاخص عمده برای جلب معافیت و همچنین تسهیلات بیشتر، داشتن همین نشان است که طراحی آن با همکاری اتاق اصناف آغاز شده و ما در حال تدوین آیین‌نامه‌ای هستیم که چه فروشگاه‌ها و تولیدکننده‌هایی می‌توانند این نشان را به خود اختصاص دهند و از تسهیلات بانکی بیشتر و مالیات کمتر بهره‌مند شوند.
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه