اخبار داغ

مخترع جوان کشور مطرح کرد؛

پس از 10 سال هنوز برای تولید انبوه اختراعم پیشنهادی نداشتم

پس از 10 سال هنوز برای تولید انبوه اختراعم پیشنهادی نداشتم
مخترع جوان کشور گفت: با اختراع دستگاهی که هیچ نمونه‌ داخلی و خارجی نداشته است، قصد داشتم به اقتصاد و رشد علمی کشور کمک کنم اما از سال 85 که طرح این اختراع ثبت شد، این دستگاه تولید نشده و هیچ شرکت یا ارگانی از این طرح حمایت نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محبوبه قرائی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شهید رجایی و مخترع دستگاه گردوشکن صنعتی در گفت وگو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور بیان کرد: سال 85 که طرح دستگاه گردوشکن صنعتی را ثبت اختراع  کردم، هیچ نوع دستگاهی در جهان با این عنوان وجود نداشت، اگرچه اکنون دستگاه‌هایی با این کاربرد تولید شده‌اند اما طرح من فواید بیشتری دارد که متاسفانه تحت هیچ حمایتی برای تولید قرار نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این دستگاه برای تولید به بودجه ای 80 تا 70 میلیونی نیاز دارد و زمانی که تولید شود می تواند در اقتصاد مقاومتی تاثیر فراوانی داشته باشد.

,

قرائی عنوان کرد: با توجه به این که اکنون نمونه‌های خارجی این دستگاه در کشور زیاد شده است تولید داخلی آن می‌تواند منافعی  از جمله کاهش هزینه و کار آفرینی  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

,

این مخترع جوان در ادامه به عدم توجه به بحث حمایت از مخترعان اشاره و تصریح کرد: عدم توجه مسئولین و ارگان‌های مربوطه، جوانان مبدعی را که در راستای تحقق شعار سال گام برمی‌دارند، سرد و دل‌زده کرده است چرا که ما به حمایت هرچه بیشتر نیاز داریم.

,

قرائی بیان کرد: اغلب تولید کنندگان داخلی به دلیل مشکلات اقتصادی موجود تمایلی به تولید طرح‌های مخترعان ایرانی نشان نداده و ترجیح می‌دهند نمونه خارجی وارد کنند و در نتیجه با این روند به افزایش تولیدات داخلی با سرعت کمتری دست پیدا خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه