اخبار داغ

مدیر کمیته امداد شهرستان فسا:

بیش از 4842 نفر از زنان سرپرست خانوار فسایی تحت پوشش کمیته امداد هستند

بیش از 4842 نفر از زنان سرپرست خانوار فسایی تحت پوشش کمیته امداد هستند
مدیر کمیته امداد شهرستان فسا گفت: بیش از 4842 نفر از زنان سرپرست خانوار این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که قریب به 14 درصد آنان به دلیل طلاق از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فسایی، محمد بهزادی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فسا با اشاره به رویکرد اصلی این نهاد در راستای توانمند سازی و خوداتکایی مددجویان گفت: سال گذشته 196 خانوار تحت پوشش بر اساس ضوابط و دستورالعمل های توانمند سازی از چرخه دریافت کمک معیشت خارج شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فسایی,

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد جدای از پرداخت مستمری، کمک هایی در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین، هزینه های تحصیل، درمان، مسکن، مشاوره، سبدکالا، بیمه اجتماعی و درمانی به خانواده های تحت حمایت ارائه می کند، تصریح کرد: هر ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از طریق ازدواج، اشتغال، بیمه اجتماعی و سایر بخش ها توانمند و از چرخه حمایتی خارج می شوند. 

,

مدیر  کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فسا خاطر نشان کرد: بیش از 4842  نفر از زنان سرپرست خانوار این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که قریب به 14 درصد آنان به دلیل طلاق از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

,

محمد بهزادی با اشاره به اینکه تعداد6622 نفر  سالمند هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 130 نفر آنان زمین گیر و نیازمند دریافت خدمات درمانی و مراقبتی خاص هستند.

,

مدیر کمیته امداد فسا افزود: هم اکنون در شهرستان فسا علاوه بر حدود 8074 هزارخانوار تحت پوشش دائم و حدود 3638 خانوار بهره مند از خدمات تک و چند خدمتی هستند که در مجموع حدود11712  خانوار را شامل می شوند، نزدیک به 1721 نفر از نیازمندان و محرومان غیر تحت پوشش نیز در طی سال از خدمات موردی و مقطعی کمیته امداد (بر حسب نیاز) استفاده می‌کنند و بر این اساس بیشترین ارباب رجوع کمیته امداد سالمندان، خانواده‌های سرپرست فوت شده، از کارافتاده، خانواده‌های طلاق و بیماران هستند.

,

وی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی حامیان از فرزندان ایتام و محسنین اظهار کرد: هم اکنون تعداد 6790 حامی از تعداد 1483 فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد حمایت می کنند که سرانه ماهانه دریافت نقدی برای هر یتیم 150هزار تومان و برای هر فرزند محسنین حدود50 هزار تومان در سال گذشته بوده است که امیدواریم امسال با حمایت و کمک های خیران و مردم نوعدوست شهرستان این سرانه ها افزایش یابد، خوشبختانه میزان مشارکت  همو طنان خیر و  در طرح اکرام سال گذشته بیش از دوازده میلیارد و هفتصد و هشتادو پنج میلیون ریال بوده است.

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)فسا در پایان به پرداخت وام های ضروری قرض الحسنه به نیازمندان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 1524فقره وام قرض الحسنه (غیر از وام های اشتغال) با رقم میانگین بیش از  18میلیارد 689 میلیون ریال از طریق این نهاد به متقاضیان پرداخت شده است. هم اکنون بیش از 1100 پرونده نیز پشت نوبت دریافت وام قرار دارند که انجام این مهم، مستلزم اختصاص اعتبارات بیشتر به این نهاد است.

,

 

,

, ,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه