اخبار داغ

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان:

امر به معروف با ارزش های دینی ارتباط دارد/ مبنا در پیشرفت اخلاق اداری تصحیح بینش کارکنان است

امر به معروف با ارزش های دینی ارتباط دارد/ مبنا در پیشرفت اخلاق اداری تصحیح بینش کارکنان است
مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان گفت: مهمترین مبنا در پیشرفت اخلاق اداری تصحیح بینش کارکنان نسبت به خودشان، مردمان، مسؤلان و وظایف شان است، زمانی که دید انسان نسبت به مردم، مافوق و کارش اصلاح شود کار کردن به مثل خدمت نمودن و عبادت کردن است و این خود سبب رشد در اداره و توسعه اخلاق در اداره می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس،حجت الاسلام احمدپناهی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک عبادت است که این موضوع متأسفانه در جامعه ما رو به فراموشی سپرده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس, گفت و گو با خبرنگار ما ,

وی با بیان اینکه امر به معروف با اعتقادات و ارزش های دینی ارتباط دارد و منکرها به مدیریت اجرایی ما وصل می شود که باید در این خصوص چاره ای اندیشید؛ تأکید کرد: باید واقعیات فریضه امر به معروف و نهی از منکر تشریح و یادآوری شود تا مدیران جایگاه و وظیفه اداری خود را بشناسند.

,

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان با اشاره به اینکه یک کارمند مسلمان باید متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی باشد، افزود: به عبارت ساده و مختصر اخلاق شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و درست و ترک ناصحیح و نادرست است؛ بنابرین اخلاق اداری را می توان بایدها و نبایدهای اداری و چگونه کار کردن در اداره تبیین کرد.

,

احمدپناهی با بیان اینکه برخورد دوستانه مهم‌ترین اصلی است که در امر به معروف باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: خداوند صالح‌ترین، معصوم‌ترین و بهترین بندگانش که همانا پیامبران و امامان هستند را برای امر به معروف و نهی از منکر در بین انسان‌ها برگزید و به فرموده خداوند متعال، کسی که امر به معروف می‌کند خلیفه خداوند بر روی زمین است.

,

وی گفت: دروغ، ریا، توجیه و غیبت، چهار آفتی است که ادارات ما را تهدید می‌کند و باعث مسموم شدن فضا خواهد شد.

,

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان افزود:صداقت، اعتمادسازی، تعهد، عدالت و... سرمایه‌های اجتماعی هستند که درصورتی که اتفاق بیفتد توسعه و تسهیل امور را فراهم می‌کند.

,

احمدپناهی با بیان اینکه بنیانگذاران اعتمادسازی در دنیا ائمه و پیامبران ما هستند و باید آنها در دنیا به عنوان الگو معرفی شوند، گفت‌: اخلاق اداری مطلوب زمانی بوجود می آید که کارکنان نظام اداری یک کشور به مردم از منظر درست بنگرند و خود را خدمتگزار و وکیل مردمان بدانند.

,

وی افزود: مهمترین مبنا در پیشرفت اخلاق اداری تصحیح بینش کارکنان نسبت به خودشان، مردمان، مسؤلان و وظایف شان است، زمانی که دید انسان نسبت به مردم، مافوق و کارش اصلاح شود کار کردن به مثل خدمت نمودن و عبادت کردن است و این خود سبب رشد در اداره و توسعه اخلاق در اداره می شود.

,

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان گفت: در نظام اداری آن چه در راس مناسبات و رفتار اداری حاکم است حرمت نگهداشتن و حفظ حقوق مردمان است هر یک از کارکنان دولت در هر مرتبه و جایگاهی که قرار دارند اگر حافظ حقوق و حرمت ارباب رجوع باشند یک نظام اداری مبتنی بر اخلاق ظهور خواهد کرد.

,

احمدپناهی اظهار داشت: اگرچه ارائه کار خوب برای نظام های خدمات‌رسانی وظیفه است؛ اما نباید فقط به انجام وظیفه بسنده کرد؛ بلکه با توجه به جایگاه رفیع «خدمت به خلق» در پیشگاه حق تعالی‌، لازم است خدمت را از مرز وظیفه گذرانده و آن را به حد لذت رساند.

,

وی با اشاره به اینکه اخلاق اداری همان مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی ماست، گفت: امر به معروف در اندیشه اسلامی و دینی جایگاه ویژه‌ای دارد و مدیران می‌بایست؛ برای احیای امر به معروف همت بیشتری از خود نشان دهند.

,

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان با بیان اینکه‌ امر به معروف نظارت همگانی و احساس مسئولیت افراد نسبت به یکدیگر است و بی اعتنایی نسبت به تذکر و ارشاد دیگران آغاز نقطه انحرافی انسانهاست، افزود: تشخیص، تکریم، تذکر، تحمل و تاب آوردن، تکرار و تشکر جزو اصولی است که هر آمر به معروف و ناهی از منکر باید آن را رعایت کند تا بتواند به هدف خود به درستی دست پیدا کند.

,

احمدپناهی تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید با حفظ حریم خصوصی افراد همراه باشد و احترام به افراد جزو اصول این امر مقدس است.

,

وی گفت: گاهی اوقات عدم شناخت معروف و منکر موجب می شود در اذهان عمومی، معروف منکر و منکر معروف تلقی شود و در نهایت به کم رنگ شدن این فرهنگ مقدس ختم می شود.

,

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان اظهار داشت: ترک امر به معروف و نهی از منکر خود یکی از مصادیق منکر است که بایستی امر به معروف آنقدر تکرار گردد تا اذهان عموم در گام اول با لفظ کلمه مأنوس و در گام بعدی با حقیقت مطلب آشنا شود؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر همان دعوت به نیکی ها و پرهیز از زشتی هاست که فطرت آدمی پذیرای آن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه