اخبار داغ

گزارشی از یک اعجاز قرآنی؛

نوجوان ۱۴ ساله ای که بزرگترها هم پای درس تفسیر قرآنش می نشینند + تصاویر

نوجوان ۱۴ ساله ای که بزرگترها هم پای درس تفسیر قرآنش می نشینند + تصاویر
امین رضا ملایجردی نوجوان 14 ساله ای که حافظ قرآن و اهل شهرستان جوین است، که در کنار حفظ، جلسات سخنرانی و تفسیر قرآن نیز برگزار می کند و علاوه برهم سن و سالانش، بزرگسالان نیز پای سخنانش می نشینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآل نور، مراسم یادواره شهدا بود، پشت تریبون که رفت برای سخنرانی، تعجب کردم با این سن کمش چه می خواهد بگوید، وقتی شروع به صحبت کرد در جملاتش صراحت و شفافیتی عجیب وجود داشت، چه زیبا درباره مقام شهدا سخنرانی کرد وچه   دلنشین سخنانش را را با آیات قرآن در آمیخت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آل نور، ,

امین رضا ملایجردی نوجوان ۱۴ ساله ای که حافظ قرآن و اهل شهرستان جوین است، ودر کنار حفظ، جلسات سخنرانی و تفسیر قرآن نیز برگزار می کند و علاوه برهم سن و سالانش، بزرگسالان نیز پای سخنانش می نشینند.

,

امین رضا دانش آموز پایه هشتم و در دبیرستان نمونه سربداران سبزوار مشغول به تحصیل است.

,

وی از ۶ سالگی وبا کمک پدر و مادر و مربیانش در مهد قرآن فعالیت های قرآنی اش را آغاز کرد.

,

این نوجوان جوینی حفظ قرآن را از ۱۲ سالگی آغاز کرده و در حال حاضر ۱۰ جزء از قرآن کریم را حفظ است.

,

این نوجوان حافظ قرآن در گفتگو با آل نور در خصوص فعالیت هایش در زمینه قرآن، گفت: از مدت ها پیش و به پیشنهاد آشنایان، در جلسات قرآن خوانی خانگی ، برنامه تفسیر قرآن را برای دوستان و اقوام اجرا می کردم.

,

ملایجردی افزود: در حال حاضر در بسیاری از جلسات مذهبی و بزرگی که به مناسبت های مختلف در سطح  شهرستان برگزار می شود ، به سخنرانی در موضوعات مختلف، همراه با تفسیر قرآن می پردازم.

,

وی گفت: از همان ابتدا که حفظ قرآن را شروع کردم، برای اینکه آیات به خوبی در ذهنم ماندگار باشد، در زمینه تفسیر قرآن هم فعالیتم را آغاز کردم.

,

این نوجوان حافظ قرآن تصریح کرد: در حال حاضربیشتر اوقات فراغتم را به حفظ قرآن می پردازم و به برادر کوچکترم نیزقرآن می آموزم و کمک می کنم تا او هم بتواند قرآن را حفظ کند .

,

ملایجردی بیان داشت: حفظ قرآن، هدفگذاری مرا در زندگی مشخص کرد و راه درست را پیش رویم قرار داد.

,

وی گفت: حفظ قرآن نه تنها مانع تحصیل من نشد، بلکه توان مرا دوچندان کرد چراکه قرآن موهبت بزرگی است که دل را روشن کرده و به انسان راه درست را نشان می دهد.

,

این نوجوان حافظ قرآن افزود: این فرهنگ غلطی است که فقط در مجالس ختم قران خوانده شود،چراکه  قرآن  کتاب زندگی است و باید درتمام مراحل زندگی در کنار انسان باشد.

,

ملایجردی درادامه به نقش کارکردی قرآن در زندگیاشاره کرد و گفت:  با توجه به اینکه  امروزه هجمه های فرهنگی دشمن بیشتر متوجه جوانان و نوجوانان است ، قرآن بهترین وسیله است که می تواند از عقاید و افکار ما در مقابل این توطئه های محافظت کند.

,

وی ضمن توصیه به نوجوانان هم سن و سال خودش جهت حفظ و عمل به دستورات قرآن گفت: به دوستان و نوجوانان هم سن و سالم توصیه می کنم به یادگیری و حفظ قرآن روی آورند، چراکه یادگرفتن در سن نجوانی مثل حکاکی بررو سنگ است که در گذر زمان از بین نمی رود اما یادگیری در دوران بزرگسالی مثل نوشتن برروی آب است که ماندگار نیست.

,

 

,

ملایجردی یادآورشد: نبود مربی مجرب به ویژه در زمینه حفظ قرآن،مشکل عمده قرآن آموزان در شهرستان است که باعث می شود استعدادهای قرآنی به خوبی شناسایی نشوند.

,

این نوجوان حافظ قرآن گفت: من برای استفاده از محضر مربیان متخصص مجبورم به همراه پدرم،هفته ای  یک یا دوبار به شهرستان های سبزوار یا مشهد بروم.

,

وی افزود: از مسئولین  می خواهم نسبت به فراهم کردن امکانات لازم و به کارگیری مربیان مجرب، برای فراگیری قرآن در شهرستان اقدام کنند.

,

ملایجردی با تاکید بر اینکه خانواده اش نقش مهمی در موفقیت وی داشته است، گفت:‌ امیدوارم روزی برسد که همه مردم با قرآن مأنوس شوند و دستورات قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه