اخبار داغ

ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی با چه هدفی؟ / رشته ای که در دفترچه است اما در واقعیت نه!

ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی با چه هدفی؟ / رشته ای که در دفترچه است اما در واقعیت نه!
رسانه های وابسته به جریان راستگویان بر طبل عمل کردن روحانی به وعده های خویش در راستای تدریس زبان اقوام جوسازی کرده و می خواهنددرج کدرشته زبان و ادبیات ترکی را به عنوان ایجاد این رشته جا بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،ایجاد فضا برای تدریس زبان اقوام ایرانی در دانشگاهها از سالها پیش مطرح و تقریبا در سه تا چهار دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری اکثریت کاندیداها به این مبحث ورود کرده اند، گرچه تاکنون گامی عملی برداشته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اما جوسازی رسانه های وابسته به جریان راستگویان و تدبیر و امید در حالی وارد فاز جدیدی شده که در فضای مجازی به طور گسترده تبلیغ می کنند که روحانی به وعده های خود در راستای تدریس زبان اقوام عمل کرد!

,

اما کدامین زبان و کدامین تدریس!

,

این رسانه های وابسته و زنجیره ای که از هم اکنون وارد فاز انتخاباتی نیز شده اند سعی دارند در منطقه آذربایجان غربی اینطوری جلوه دهند که روحانی در این منطقه دو وعده مهم داشت  یکی احیاء دریاچه ارومیه و دیگری تدریس زبان ترکی آذری در دانشگاهها. حال به هر دوی آنها عمل کرده و این بار نوبت مردم این منطقه است که از زحمات روحانی تقدیر کنند و جواب محبت های وی را بدهند!

,

اما در جواب این دوستان باید گفت که مگر برای دریاچه مظلوم چکار کرده اید که اینگونه بر طبل توخالی احیاء آن می کوبید؟ مگر نه اینکه بارندگی مناسب فصل بهار و حتی اوایل تابستان بود که به داد دریاچه  رو به موت رسید. گرچه هم اینک نیز شرایط چندان خوبی ندارد و از تراز اکولوژیکی آنها فاصله ای بسیار معنادار وجود دارد و کافی است به جای رسانه ها به دریاچه واقعی سری بزنیم تا حقیقت مطلب را درک کنیم!

,

اما در بحث زبان و ادبیات ترکی آذری نیز تنها به نوشتن نام آن در بین رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اکتفاء کرده و عملاً هیچ خبری از رشته مذکور در هیچ دانشگاهی نیست!

,

و این مورد هم در رسانه های وابسته و زنجیره ای به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شده و عملاً هیچ چیزی تغییر پیدا نکرده است و در هیچ دانشگاهی تدریس نخواهد شد!

,

حال باید به صداقت و راستگویی این رسانه های وابسته و زنجیره ای پی برد که چرا به واسطه دروغ می خواهند چهره مخدوش تدبیر و امید در بین مردم را خوب جلوه بدهند. چرایی آن نیز یک هدف دارد ترمیم چهره تدبیر و امید به هر قیمتی حتی با انتشار اخبار ابهام آمیز و بعضاً کذب!

,

اما فارغ از این مسائل یک سؤال حتی اگر این رشته مورد ادعایی رسانه های اصلاح طلب ایجاد شود هم آیا دولت برای بازار کار فارغ التحصیلان آن تدبیری اندیشیده و یا مثل اکثر رشته ها که در سالهای اخیر با رشد در پذیرش روبرو بودند به امید خدا ول خواهند شد! و اصلا باید این سؤال را پاسخ داد که فارغ التحصیلان رشته ادعایی در کجا به کارگیری خواهند شد؟!

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه