اخبار داغ

اولین راهپیمایی ها علیه رژیم شاهنشاهی را قبل از شاهرود در خرقان بر پا می کردیم/قدر انقلاب، ولایت و خون شهدا را بدانیم

اولین راهپیمایی ها علیه رژیم شاهنشاهی را قبل از شاهرود در خرقان بر پا می کردیم/قدر انقلاب، ولایت و خون شهدا را بدانیم
مادر ترجمان حیات است که بر پیکره خلقت،‌ رخت محبت می پوشاند و آغوش گرمش،‌ تنها مامنی است که دریای متلاطم درون را آرام می کند. همسری و مادری که در آمیختگی با فرهنگی بیگانه، جایگاهش هر روز کمرنگ و کمرنگ تر می شود و جای خود را به زندگی زیر یک سقف می دهد که تنها نیازهای مادی را بر طرف سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از مرآت روزگاری نه چندان دور،‌ جایی در زمان که هنوز خاطراتش رنگ نباخته و مادرانش تنها گرد پیری بر چهره هاشان نشسته، زنانی بودند از جنس نور و آب و آئینه. جایی در گذر تاریخ‌، همسرانی زیستند که نامشان چون شهیدان گمنام بر صفحه هیچ لوحی حک نشد و مادرانی که هنوز هم گاهی دلشان تنگ سنگ قبری می شود که می دانند تنها پلاکی زیر آن دفن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرآت ,

همسران و مادرانی که این روزها یادشان کمرنگ شده و دلشان از فراموشی مردم تنگ، همسرانی که هنوز بعد از گذشت سال ها از روزهای آتش و خون،‌ با عشق از یادگاران جنگ نگهداری می کنند و با تمام وجود خدا را سپاسگزارند که اینگونه تقدیری شایسته نصیبشان کرده است.

,

به بهانه سالروز میلاد مقدس و پر برکت سرور بانوان دو عالم یگانه دردانه رسول الله(ص) حضرت صدیقه کبری(س) به دست بوس همسران و مادرانی رفتیم که روزگاری است گرد فراموشی خاطره شان را در دل های جوانمان محو کرده و چشم هایمان گویی توان دیدنشان را از دست داده است.

,

, ,

شهادت ما، بازشدن راه کربلا و تربیت مجتهدین بزرگ را به همراه دارد

,

به سراغ مادر طلبه شهید مجتبی امینی گرمنی می رویم و پای صحبتهای دلنشین این مادر می نشینیم.

,

مادر این شهید گرانقدر که نوه آیت الله حسین امینی از فضلای بزرگ شاهرود است در گفتگو با خبرنگار مرآت گفت: همزمان با تحصیلات راهنمایی مقداری از مقدمات علوم عربی را نزد پدر بزرگش آموخته بود و شوق عجیبی برای طلب علم داشت.

, , مرآت, ,

وی با اشاره به اینکه از سال 53 مبلغ انقلابی در خرقان بوده خاطرنشان کرد: اولین راهپیمایی ها علیه رژیم ستم شاهی را قبل از شاهرود در خرقان بر پا می کردیم.

,

این مادر شهید ادامه داد: پدر شوهرم آیت الله امینی وعده مجتهد شدن مجتبی را به من داده بود ولی وقتی مجتبی 16 ساله قصد جبهه کرد و این جمله پدربزرگ را برایش یادآوری کردم به من گفت: انشاالله ما می رویم و شهید می شویم و راه کربلا و نجف باز می شود و تعداد زیادی مجتهد برای اسلام تربیت می شود.

,

وی با تاکید بر این که مادر شهید بودن مسئولیت آور است، اگر کم بیاوریم فردای قیامت چه جوابی برای شهدا و خون پاکشان داریم اذعان داشت: ما مثل کسی هستیم که گنج داریم ولی داریم با فقر زندگی می کنیم، قدر انقلاب، ولایت و خون شهدا را نمی دانیم.

,

 مادر طلبه شهید مجتبی امینی پیروی از حضرت فاطمه زهرا(س) را برای مادران و دختران امروز ضروری دانست و ابراز داشت: برای تربیت بچه قبل از انعقاد نطفه باید تلاش کرد، نان حلال و تربیت به رسم اهل بیت(ع) و آموزش راه عبودیت را باید مد نظر قرار داد.

,

الهام صادقی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه