اخبار داغ

درخواست دولت از صدا و سیما برای جلوگیری از پخش برنامه "ثریا"

درخواست دولت از صدا و سیما برای جلوگیری از پخش برنامه "ثریا"
شنیده شده مسئولان دولتی از صدا و سیما خواسته اند تا جلوی پخش برنامه ثریا گرفته شود و ظاهرا دلیل این درخواست هم انتقاداتی بوده که در این برنامه نسبت به دولت صورت گرفته است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا،‌  بدون شک، آزادی فکر و بیان یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی ما بوده است. ایجاد زمینه مساعد برای تفکر برای پیشرفت کشور و بیان نواقص در قالب نقد منصفانه و منطقی شرایط کشور و عملکرد مسئولان، راهی است که اگر از سوی جوانان انقلابی کشور عزیزمان طی شود،به پیشرفت و اعتلای کشور و بازشدن گره ها منتهی خواهد شد. همان‌گونه که با ورود جوانان به جبهه های جنگ تحمیلی،  گشایش ها آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

در همین خصوص چندی است که برنامه ای تحت عنوان" ثریا" چهارشنبه شب­‌های هرهفته از شبکه یک سیما ساعت 23:15 دقیقه به روی آنتن می رود و باز پخش آن نیز روز های جمعه ساعت 20:10 دقیقه از شبکه آموزش به صورت خلاصه پخش می‌شود.

,

این برنامه مدت کوتاهی است که شروع به فعالیت کرده، اما در همین مدت کوتاه هم توانسته بینندگان بسیاری را جذب خود کند؛ آنچه سبب وجود ویژگی های فوق در این برنامه شده است، پرداختن به مشکلات حقیقی مردم و مسائلِ به واقع مهم و اولویتدار کشور، پرداختنِ به مشکلات از نگاه مردم، استفاده از تحلیل های علمی و آمار موثق، و بیان راهکارهای مفید و واقعی برای این مشکلات بوده است. همچنین می توان گفت این برنامه به واسطه استفاده از ظرفیت فکری نخبگان کشور، تنها پل ارتباطی مستقیم میان مردم، رسانه و نخبگان کشور است. ابزار و قالبکاربردی در پرداخت به مسائل در این برنامه نیز نوعی نوآوری در عرصه رسانه کشور بوده است.

,

اما در همین رابطه شنیده شده مسئولان دولتی از صدا و سیما خواسته اند تا جلوی پخش این برنامه گرفته شود و ظاهرا دلیل این درخواست هم انتقاداتی بوده که در این برنامه نسبت به دولت صورت گرفته است.

,

لذا نکته ای که در این میان مطرح می‌شود، اینست که بارها و بارها در سخنرانی‌های رئیس جمهور دولت یازدهم، موضوع انتقاد پذیری و بالا بودن آستانه تحمل در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت‌های قبل مطرح شده که نمونه آن را در ارائه گزارش صد روزه روحانی در سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین سخنرانی وی در دانشگاه شهید بهشتی و دیگر مجامع عمومی ملاحظه کردید که همگی با رفتار دولت در قبال رسانه های منتقد و پخش چنین برنامه هایی باهدف اعتلا و پیشرفت کشور مغایر است. 

,

از همین رو انتظار می‌رود دولت اظهارتش را درموقع اجرا نیز عملیاتی کند و با رسانه های منتقد آن طور که از سوی خودشان عنوان شده، برخورد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه