اخبار داغ

سرپرست فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان:

راه اندازی سالن‌های آزمون الکترونیک در مراکز فنی و حرفه ای زنجان/ آزمون‌های مهارتی زنجان به صورت الکترونیکی برگزاری می‌شود

راه اندازی سالن‌های آزمون الکترونیک در مراکز فنی و حرفه ای زنجان/ آزمون‌های مهارتی زنجان به صورت الکترونیکی برگزاری می‌شود
سرپرست فنی و حرفه ای استان زنجان با اعلام خبر راه اندازی و تجهیز سالن آزمون الکترونیک مراکز شهید مفتح زنجان و شهید چمران ابهر و خرمدره گفت: سالن‌های آزمون الکترونیک در تمامی مراکز فنی‌وحرفه‌ای استان راه‌اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا انصاری امروز در گفت‌وگو با موج رسا,  اظهار داشت:سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان در راستای استقرار و توسعه آزمون‌های الکترونیک در استان اقدام به راه اندازی و تجهیز سالن آزمون الکترونیک مراکز شهید مفتح زنجان و شهید چمران ابهر و خرمدره، خرید و نصب دستگاه دوربین مدار بسته در سالن های آزمون الکترونیک در مراکز آموزشی کرده است و تجهیز سالن‌های آزمون سایر مراکزآموزشی دردستور کار قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد رضا انصاری امروز در گفت‌وگو با , موج رسا, ,  اظهار داشت:سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان در راستای استقرار و توسعه آزمون‌های الکترونیک در استان اقدام به راه اندازی و تجهیز سالن آزمون الکترونیک مراکز شهید مفتح زنجان و شهید چمران ابهر و خرمدره، خرید و نصب دستگاه دوربین مدار بسته در سالن های آزمون الکترونیک در مراکز آموزشی کرده است و تجهیز سالن‌های آزمون سایر مراکزآموزشی دردستور کار قرار دارد.,

وی تصریح کرد: در سال گذشته برگزاری آزمون ادواری مرحله سوم و چهارم و برخی از دوره های آموزشی بصورت الکترونیکی انجام شده است.
سرپرست فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اهمیت استفاده از ارزیابی الکترونیکی درآزمون‌های مهارتی تاکید کرد: استفاده از ابزار ارزیابی الکترونیکی در اکثر سازمان‌های آموزشی دولتی وغیر دولتی، به ویژه در سازمان‌های مرتبط با آموزش‌های فنی وحرفه ای در بسیاری از کشور ها پیاده سازی شده و درحال توسعه و گسترش است.
وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون‌های الکترونیکی فراهم شده است.
انصاری گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته با اولویت آزمون‌های ادواری در شهر زنجان و با تجهیز سالن سنجش الکترونیکی با ظرفیت 35 نفر برگزاری آزمون‌های ادواری و بخشی از آزمون‌های پایان دوره آموزشی به صورت الکترونیکی آغاز شده است و تعداد یک هزار و 800 نفر در آزمونهای الکترونیکی شرکت کرده اند.

,
,
,
,

* یک هزار و 620 نفر به آزمون الکترونیکی معرفی شده‌اند
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری نیز کلیه آزمون‌های مرکز استان به جز آزمون تیم‌های سیار به صورت الکترونیکی برگزاری می شود که در سه ماهه نخست از یک هزار و 620 نفر معرفی شده به آزمون الکترونیکی، یک هزار و 80 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.
انصاری گفت: در شرایط فعلی کشور و با توجه به سیاست های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی، ضروری است توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی به عنوان برنامه ای راهبردی تلقی شود.
وی خاطرنشان کرد:با اشباع شدن ظرفیت های استخدامی دولتی برای بکارگیری افراد جویای کاردر بخش های مختلف و بویژه خود اشتغالی لازم است مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نقش بیشتری را ایفا کنند که در این راستا بررسی و ارزیابی آموزش های مهارتی و انجام کار تحقیقاتی ضروری است.

, * یک هزار و 620 نفر به آزمون الکترونیکی معرفی شده‌اند,
,
,
,

* آمایش سرزمینی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات 
سرپرست فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان ابراز کرد: فنی وحرفه ای استان زنجان طرح پژوهشی با عنوان نیازسنجی آموزش های مهارتی بر اساس آمایش سرزمینی را در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری اساتید دانشگاه زنجان انجام داده است که در این طرح به وضعیت موجود آموزش مهارتی فنی و حرفه ای، مشخصات کلی آموزش ها از نظر متقاضیان و نیازهای مهارتی برای همه شهرستان‌ها پرداخته شده است.
وی تاکید کرد: استانداردهای آموزش مراکز فنی و حرفه ای از نظر نیروی انسانی و گروه های هدف، وضعیت بازار کار، اولویت بندی و نیازسنجی دوره های آموزشی به تفکیک بازارکار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و نتایج طرح نیاز سنجی در برنامه ریزی های امسال مورد استفاده قرار گرفته است.

, * آمایش سرزمینی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات,
,
,

*28 هزار و 742 نفر شرکت کننده در آزمون های سنجش مهارت
انصاری با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در آزمون های سنجش مهارت در سال گذشته ابراز کرد: از مجموع 28 هزار و 742 نفر معرفی شده به آزمون در بخش‌های مختلف آموزشی، تفاهم‌نامه، صنایع ساختمان و ادواری در پس از اخذ آزمون توسط اداره سنجش و ارزشیابی ، 19 هزار و 913 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده اند.
وی مطرح کرد: از تعداد کل معرفی شدگان به آزمون در سال گذشته 25 هزار و 137 نفر مربوط به آزمونهای پایان دوره، یک هزار و 589 نفر مربوط به تفاهمنامه (صنایع دستی و قالیبافی) و یک هزار و 106 نفر مربوط به صنایع ساختمان بوده اند که تعداد 15 هزار و 88 فقره کارت الکترونیک برای قبول شدگان صادر شده است.
سرپرست فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان عنوان کرد: صدور کارت الکترونیکی برای افراد قبول شده نیز ادامه دارد و برای تمامی قبول شدگان کارت الکترونیکی مهارت صادر می‌شود.
وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری،نیز چهار هزار و 760 نفر معرفی ده به آزمون از طریق بخش‌های مختلف، انجام شده است که تعداد سه هزار و 210 نفر موفق به اخذ نمره قبولی شده اند، که از این تعداد سه هزار و 872 نفر مربوط به آزمون های پایان دوره، 690 نفر مربوط به تفاهمنامه ها و 198 نفر مربوط به آزمون‌های صنایع ساختمان می باشند و در نهایت سه هزار و 748 فقره کارت الکترونیک برای قبول شدگان صادر شده است.

, *28 هزار و 742 نفر شرکت کننده در آزمون های سنجش مهارت,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه