اخبار داغ

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک:

کاهش واردات برنج به کشور بی سابقه است

کاهش واردات برنج به کشور بی سابقه است
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک، کاهش واردات برنج به کشور را بی سابقه خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ مسعود کرباسیان در آیین افتتاح طرح های هفته دولت، از ثبت ۳۷۰ هزار دلاری برنج وارداتی در مردادماه امسال به کشور خبر داد و گفت: این رقم پیش از این ۴۷۰ میلیون دلار بوده است.

وی، کاهش بی سابقه واردات برنج به کشور را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت مستقیم از تولید داخلی دانست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک یادآور شد: واردات ۳۷۰ هزار دلار برنج خارجی در مردادماه به منظور تأمین بازار مرزنشینان شرق کشور انجام شد.

کرباسیان همچنین صادرات غیرنفتی کشور در ۵ ماه نخست سال جاری را ۱۹ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: این میزان در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین واردات کشور در سال جاری را ۱۶ میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۸۵ درصد کاهش نشان می دهد.

کرباسیان، تراز تجاری کشور را نیز مثبت اعلام کرد و گفت: این معیار با سنجش دائم افزایش محصولات صادراتی و کاهش واردات کالا انجام می شود.

به گفته وی؛ در پنج ماه اول امسال ۷ میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار انواع کالای پتروشیمی هم از کشور صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۵.۳ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه