اخبار داغ

جامعه غرق در فقرفرهنگی/ولنگاری فرهنگی هشداری به مسئولین خواب زده

جامعه غرق در فقرفرهنگی/ولنگاری فرهنگی هشداری به مسئولین خواب زده
شاید رهبر معظم انقلاب پس از اینکه بارها مطالبی را در پرده به مسئولین فرمودند اما حرکتی از آنها ندیدند باعث شد تا ایشان این بار بدون پرده خطراتی را که در پی فراموشی فرهنگ توسط مسئولین؛ جامعه را تهدید می کند را با اصطلاح ولنگاری فرهنگی به آنان هشدار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازتیار،در اینکه مقصود مقام معظم رهبری از ولنگاری فرهنگی بی‌اعتناعی برخی مسئولان نظام به خطر تهاجم فرهنگی است هیچ شکی نیست چرا که دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه بسیار مهمی است خونسردی و بی‌اعتناعی برخی مسئولان باعث شده است که فرهنگ کشور مورد هجمه قرار گرفته و وارد سیلاب نفوذ فرهنگی دشمن شود که باید در این زمینه اندیشه‌ای کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

متأسفانه بی اعتنایی و عدم احساس تلکلیف و رفتار منافقانه بعضی از مسئولین فرهنگی، عمیقا مشخص می کند که آقایانی که دوست دار ولنگاری فرهنگی هستند و یا حداقل اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند، سکان دار برخی از امور مهم فرهنگی هستند!

,

به وضوح می توان نبود عزم جدی در آقایان مسئول، برای مقابله با این ولنگاری را مشاهده کرد که اگر چنین نبود وضعیت هر روز بدتر و فجیع تر نمی شد با گذشت زمان ازلحاظ  فرهنگی و وضع حجاب به دوران رضاخانی بر می گردیم و حتی بدتر از آن دوران اما این بار تفاوت بزرگی وجود دارد، اینبار مردم نه به زور سردمداران؛ بلکه به خاطر بی تدبیری فرهنگیان و بی همتی مسئولین این راه بر می گزینند.

,

اگر چنین نبود؛ اگر مسئولین عزم جدی داشتند و احساس تکلیف می کردند در قبال رفتارهای خلاف عرف و عفت بعضی در سطح جامعه سیاست سکوت و حتی گاها حرف و حدیثهایی از لزوم شادی و رفاه در جامعه را مطرح نمی کردند اما شادی به چه قیمتی؟

,

واضح هست که تا یک عزم جدی و یک سری نیرو و مسئول انقلابی بر مسند امور نباشند، هیچ فرجی نخواهد شد، تا وقتی که در قبال نمایشگاه ها و پوشش و حضور در سطح جامعه و آثار خلاف شرع سکوت شود، از پوشش های خلاف شرع جلوگیری نشود، تلاشی برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی نشود و به افراد انقلابی و ارزشی بها داده نشود، وضعیت فرهنگی این مملکت بدتر خواهد شد.

,

  با گشت و گذار در جاذبه های گردشگری و حتی خیابان ها آنچه که خواسته و ناخواسته به چشم میخورد وضعیت نامتعارف برخی از زنان است که با البسه غرب زده و آرایشی فریبنده در جامعه حاضر می شوند.

,

کج حجابی، بد حجابی و در برخی از اوقات بی حجابی پدیده ای است که این روزها سند محکمی است مبنی بر اینکه جامعه و ارزشهای ایرانی اسلامی ما در خطر است.

,

حجاب دستور خداست نه دستور پیغمبران، پیامبران الهی همانطور که از اسمشان معلوم است،پیغام اور بودند و پیغام خدا را ابلاغ می کردند، پوشش یک امر فطری است نه یک امر سلیقه ای.

,

گاهی اوقات برخی جریان های اجتماعی باعث می شود که این ارزشها غبار الود شوند در همه ی ادیان الهی،حجاب مطرح است و اختصاص به اسلام ندارد، حجاب از زمان حضرت ابراهیم بوده زیرا خداوند متعال به حضرت ابراهیم می فرماید: به همسرت بگو آنگونه که خدا می پسندد خود را پوشش دهد.
همچنین در دین های مسیحی و یهودی نیز بر حجاب تاکید شده زیرا حجاب؛عامل مهمی در دفع وسوسه های شیطان، نفس عماره، حفظ زن،از چشم های ناپاک و بسیاری موارد دیگر، که رعایت آن فایده فردی و اجتماعی دارد و در تعابیر دینی ما پوشش برای زنان بهتر است و متانت و حیا را برای دختران و زنان جامعه پدید می اورد.

,
,

با کمی درایت و تأمل در جامعه آنچه که حضورش بیش از پیش ملموس است و کمبودش حس می شود، فرهنگ ایرانی اسلامی است که باید تصمیم سازان و تصمیگیران ارشد کشور عزم خود را جزم کنند و کشوری را که دایه دار فرهنگ ناب محمدی(ص) است را از فقر فرهنگی نجات داده و راهی برای توسعه فرهنگی و حفظ ارزشهای اسلامی پیدا کنند.

,

امروزه پوشش نامناسب و نامتعارف برخی از زنان و دختران در جامعه باعث شده تا فضای مسمومی را شاهد باشیم متأسفانه جو جامعه به گونه ای شده که بی حجابی ارزش شمرده می شود طراحی سیاست های الزام آور برای پوشش موازی تبلیغات و نشر ارزش های اسلامی از سوی مراکزی که متولی القای فرهنگ و ارزش در جامعه هستند امروز حضورشان بیش از پیش نیاز است.

,

از همه مهم تر باید تدابیری صورت گیرد تا غیرت به مردان و حیا به زنان جامعه ما بازگردد تا جامعه ای که حکومتی اسلامی دارد با ملت اسلامی همگن شود و هیچ بهانه ای نتواند دین ملت را بگیرد و ارزش ها و زیبایی های جامعه ما برای محرم و نامحرم هویدا کند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه