اخبار داغ

رئیس اشتغال بنیاد شهید قزوین خبرداد:

پرداخت 19 میلیارد ریال وام اشتغال به ایثارگران

پرداخت 19 میلیارد ریال وام اشتغال به ایثارگران
19 میلیارد ریال وام اشتغال از منابع داخلی، وجوه اداره شده و مشاغل خانگی به یکصد و 32 نفر از جامعه ایثارگران استان قزوین پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، امروزه اشتغال از مهمترین مشکلات جامعه است که افراد بسیاری در قشرهای مختلف از جمله خانواده شهدا و ایثارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

از آنجایی که سهمیه استخدام خانواده شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی 25 درصد و همچنین جذب نیروی انسانی در دستگاه‌ها محدود است نمی‌توان با این سهمیه، مشکل اشتغال جامعه ایثارگران را برطرف کرد. 
به همین دلیل مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در رفع مشکلات اشتغال خانواده شاهد و ایثارگر به آنها تسهیلات مختلفی پرداخت می‌کنند تا بتوانند مشکل آنها را برطرف کرده و وارد بازار کار شوند. 
محمدرضا شکوهی رئیس اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با اشاره به اینکه وام‌های اشتغال به افراد بیکار، فاقد درآمد و غیردانشجو پرداخت می‌شود، گفت: مبلغ این وام‌ها از 200 تا 300 میلیون ریال می‌باشد. 
وی با اشاره به اینکه ایثارگران متقاضی وام باید مجوز کسب داشته و محل کار آنها مشخص باشد، افزود: همچنین آنها باید بیکار باشند و ما برای اثبات این موضوع از 4 نهاد تامین اجتماعی، نیروی مسلح، بیمه سلامت ایرانیان و صندوق بازنشستگی کشوری استعلام می‌گیریم. 
شکوهی با اشاره به وام مشاغل خانگی که میانگین 50 میلیون ریال پرداخت می‌شود، گفت: این وام بیشتر به بانوانی اعطا می‌شود که کارهایی مانند خیاطی، گلسازی، بافندگی و گلیم‌بافی در خانه انجام می‌دهند. 
این مسئول با بیان اینکه باید متقاضیان وام مشاغل خانگی مجوز کسب داشته باشند، افزود: جامعه ایثارگران از این وام، تا دو سال گذشته استقبال خوبی می‌کردند، اما از آنجایی که سود کارمزد وام براساس بانک مرکزی افزایش یافته، دیگر متقاضی دریافت آن کاهش پیدا کرده است. 
وی با بیان اینکه با توجه به اعتبارات جدید، جامعه ایثارگران واجد شرایط به بانک‌ها معرفی می‌شوند، گفت: این وام به جانبازان، آزادگان، فرزندان شهید، فرزندان جانباز بالای 20 درصد و برادران شهید که باید آنها تائیدیه کمیسیون امور خاص را داشته باشند، پرداخت می‌شود. 
رئیس اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه 831 نفر از جامعه ایثارگران در استان قزوین بیکار هستند، گفت: وام اشتغال به بیکاران و فاقد درآمد پرداخت می‌شود. 
شکوهی با اشاره به اینکه جذب جامعه ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی محدود است، افزود: به همین دلیل بنیاد تلاش می‌کند تا با ایجاد کارآفرینی مشکل بیکاری آنان را برطرف کند. 
وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: بنیاد استان قزوین در این دولت، 19 میلیارد ریال وام اشتغال از منابع داخلی، وجوه اداره شده و مشاغل خانگی به یکصد و 32 نفر از جامعه ایثارگران پرداخت کرده است.
انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه