اخبار داغ

پیام تبریک رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت روز داروساز

پیام تبریک رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت روز داروساز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایفدونا، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت فرا رسیدن پنجم شهریور، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی-روز داروسازی، پیام تبریکی را خطاب به جامعه داروساز ارائه نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایفدونا,
متن این پیام به شرح ذیل است:

پنجم شهریور زاد روز دانشمند بزرگ مشرق زمین، حکیم زکریای رازی که به عنوان روز داروسازی نامگذاری شده است، فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پر تلاش و توانمند داروسازان  در تکمیل چرخه تأمین سلامت  کشور است.
 
,
,
,
,
اینجانب ضمن گرامیداشت روز داروساز و تبریک آن به عموم داروسازان گرانقدر کشور در گذاری اجمالی اشکها و لبخند هایی  را که این جامعه فرهیخته در سالهای اخیر بویژه یکسال گذشته با آن مواجه بوده است را از انظار می گذارم. 
 
,
,
بی شک تلخ ترین خاطره هایی که اکنون و در این روز مهم ناگزیر به یادآوری آن هستم فقدان اساتید برجسته و بی چون و چرایی دارو سازی است دانشمندان برجسته ای چون حسن فرسام و عباس شفیعی که زخم دریغشان حالا حالا ها در کالبد جامعه داروسازان التیام نخواهد یافت.
 
,
,
جامعه داروسازان کشور عزیزمان به خود می‌بالد که روز رقم‌ زده ‌شده به نام آنها، سالروز تولد فردی است که با تلاشی خستگی‌ناپذیر در راه گشودن افق‌های جدید و فراهم‌آوردن دستاوردهای مفید برای بشریت، از جان خود نیز دریغ نکرد تا بدین گونه نمادی از سخت کوشی و فداکاری طبیبان و دانشمندان این مرز و بوم باشد.
,
 
,
داروسازان گرانقدر ایران اسلامی با جمعیت قریب به 20 هزارنفر که از نظر تعداد عددی کوچک و تقریبا 5 درصد جامعه پزشکی به حساب می آید اما با کیفیتی غیر قابل باور هم بر اریکه علم، پیشاپیش دانشمندان دیگر کشورها ایستاده اند و هم درعرصه‌های صنعت، حضوری فعال و موفق دارند و پیوند تحسین برانگیز میان طب، صنعت و جامعه نتیجه همین توانمندی‌ها، تجارب و دانش ارزشمند آنان است کم نبود شیرینی هایی که این متخصصین با تلاشهای بی وقفه خود رقم زدند.
 
,
,
 باعث مباهات است که عنوان کنم توفیقات دولت تدبیر و امید در حوزه دارو همانند افزایش سهم بازار دارو ها تولید داخل ، کاهش میانگین اقلام دارو های وارداتی که منجر به صرفه جوییهای ارزی قابل توجه کشور گردید؛  افزایش میزان صادرات دارویی  و بسیاری افتخارات دیگر مرهون خدمتگزاری مشفقانه این جامعه شریف است.
 
,
,
از همه مهمتر نقش مهمی که دارو سازان در اقصی نقاط کشور به عنوان واسطه شفا و مسکن الام بیماران ایفا می کنند است که بر کسی پوشیده نیست.
,
 
,
اینجانب ضمن پاسداشت روز داروساز، تداوم توفیق و سربلندی جمیع  همکاران گرانمایه خود را از خداوند متعال خواستارم.
 
,
,
دکتر رسول دیناروند
 معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

انتهای پیام/ن
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه