اخبار داغ

نظارت روس‌ها بر اجرای آتش‌بس در حسکه

نظارت روس‌ها بر اجرای آتش‌بس در حسکه
توافق آتش‌بس در حسکه تحت نظارت ژنرال‌های روس در دست اجرا بوده و اهالی شهر پس از توقف درگیری‌ها در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فاضل حماد»، رئیس مرکز صدا و سیمای حسکه اظهار داشت: کمیته‌ای متشکل از رهبران کُرد و اعضایی از دولت سوریه روز چهارشنبه در حضور 2 ژنرال روس گرد هم آمدند تا به ساز و کاری برای اجرای توافق بین نیروهای کرد با ارتش سوریه درباره آتش بس در حسکه دست یابند.
 
حماد تصریح کرد: اعضای کمیته مذکور فهرست اسامی اسری 2 طرف را که قرار است بر اساس توافق مذکور آزاد شوند ارائه شد تا موعد تبادل آنها مشخص شود.
 
رئیس صدای و سیمای حسکه خبر داد: مسیر قامشلی به حسکه و همچنین مسیرهای حسکه به پادگان‌های یگان 121 و 123 نیروهای دولتی سوریه در ریف شرقی استان حسکه که در جریان درگیری‌های اخیر توسط نیروهای کُرد مسدود شده بود، باز شدند.
 
وی ادامه داد: زخمی‌های درگیری‌های اخیر برای درمان به بیمارستان منتقل شده و اجساد شهدای ارتش سوریه نیز از طریق فرودگاه قامشلی به دمشق منتقل شدند.
 
حماد با اشاره به پایبندی 2 طرف کردها و نیروهای طرفدار ارتش سوریه به آتش بس، گفت: اهالی حسکه که در جریان درگیری‌ها شهر را ترک کرده بودند در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند، کامیون‌های حامل مواد غذایی وارد حسکه شده‌اند و اقدامات فشرده‌ای برای محو خرابی‌های ناشی از درگیری‌های اخیر در خیابان‌های این شهر در دست اجراست.
 
رئیس صدا و سیمای حسکه با اشاره به اینکه برخی بندهای توافق مذکور هنوز اجرا نشده است، گفت: با این وجود مشکلات کردها به طور کامل حل نشده و به اوضاع کارکنان کُرد اخراجی هم رسیدگی نشده است.
 
وی افزود: کار خارج کردن نیروهای دفاع وطنی و یگان‌های کُرد از حسکه و ابقای نیروهای امنیت داخلی و آسایش در داخل شهر نیز هنوز عملی نشده که باید بر اساس توافق حمیمیم تا قبل از پایان ماه جاری میلادی و تحت نظارت 2 ژنرال روس انجام شود.
 
سه شنبه گذشته گذشته با وساطت ایران و روسیه توافقنامه آتش بس میان نیروهای دولتی سوریه با شبه نظامیان تجزیه طلب کرد از گروه‌های تروریستی پ.ک.ک (ترکیه) و ی.پ.گ (سوریه) منعقد شد که طی آن دو طرف متعهد به متوقف ساختن نبردها برای بازگشت آرامش به شهر شدند.
 
در رابطه با مفاد این توافقنامه مطالب ضد و نقیض گفته شده اما موثق‌ترین انها شامل تخلیه شهر از شبه نظامیان، استقرار پلیس در خیابان‌ها برای تامین امنیت شهر، تبادل اسرای دو طرف و انتقال مجروحان درگیری‌ها به بیمارستان دولتی شهر قامشلی در شمال استان حسکه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
منبع: فارس
, فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه