اخبار داغ

پوستر/ سکانس آخر

پوستر/ سکانس آخر
داوود رشیدی بازیگر نام اشنای سینما و تلویزیون از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدربزرگش علامه ابن‌الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، داوود رشیدی بازیگر نام اشنای سینما و تلویزیون از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدربزرگش علامه ابن‌الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر,

داود رشیدی تحصیلات متوسطه را(به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش)در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. وی فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو بود

,

در سال ۱۳۴۳ خورشیدی به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروهِ تئاترِ امروز را پایه‌گذاری نمود که هنرپیشگانی همچون پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند، سوسن تسلیمی، به عضویت در این گروه درآمدند. در سال ۱۳۵۲ خورشیدی از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمَت مدیریت گروهِ نمایش‌ها و سرگرمی‌های آن سازمان (شامل: سریال‌ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی) مشغول به کار گردید. رشیدی از سال ۱۳۵۰ خورشیدی با فیلم سینمایی «فرار از تله» وارد عرصه بازیگری سینما گردید و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه‌کنندگی سینما نیز روی آورد.

,

داود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در صبح روز ۵ شهریور ماه ۱۳۹۵ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

,

دانلود پوستر سکانس آخر

, دانلود پوستر سکانس آخر, دانلود پوستر سکانس آخر, دانلود پوستر سکانس آخر, دانلود پوستر سکانس آخر,

 

,
پوستر داوود رشیدی
 

انتهای پیام/م

 
,
پوستر داوود رشیدی
 

انتهای پیام/م

 
,
پوستر داوود رشیدی
 

انتهای پیام/م

 
,
پوستر داوود رشیدی
, پوستر داوود رشیدی,
 
,

انتهای پیام/م

 
,

انتهای پیام/م

,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه