اخبار داغ

آخرین سفیر آمریکا در سوریه:

نگاه دولت اوباما به موضوع داعش، کوته نظری است/سوری ها به دولت اوباما چشم امیدی نداشته باشند

نگاه دولت اوباما به موضوع داعش، کوته نظری است/سوری ها به دولت اوباما چشم امیدی نداشته باشند
نسبت به دولت اوباما خوشبین نیستم، و اعتقاد دارم آنچه که برای سوری ها همچون پزشکان حلب، مهم است بدانند، این است که منتطر دولت اوباما نباشند تا بیاید و آنها را نجات دهد، زیرا بر این نظر هستم که هرگز این امر محقق نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازترنم دشتی پایگاه "سی ان ان" عربی نوشت؛ رابرت فورد آخرین سفیر آمریکا در سوریه در مصاحبه با سی ان ان گفت: در خصوص روش تعامل با بحران سوریه، اجماعی وجود ندارد، و ایالات متحده نفوذی برای محقق کردن توافق بین گروه های سوری ندارد، با صراحت تمام باید گفت دولت اوباما تلاش بسیار اندکی می کند اگر نگوییم هیچ تلاشی نمی کند تا نفوذ خود را برای محقق کردن این اجماع بیشتر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم دشتی,

فورد در پاسخ به این سوال؛ چرا و چه چیزی مانع این امر می شود؟ گفت: به نظرم این مسئله به دو موضوع برمی گردد، اول اینکه دولت اوباما تحرکات خود را فقط – و بر کلمه فقط تاکید می کنم – بر روی داعش متمرکز می کند، داعش یک مشکل است اما از یک مشکل بزرگتری زاده شد و آن جنگ داخلی سوریه است و در حقیقت حل مشکل داعش، خارج از حل بحران سوریه امکان پذیر نیست.

,

تمرکز دولت اوباما بر روی داعش و ترک جنگ داخلی سوریه بدون ایجاد راه حلی برای آن، کوته نظری است، به این معنی است که تلاش می کند با ابزار نظامی، مشکل سیاسی عمیق تری را حل کند.

,

دلیل دوم این است که دولت اوباما بسیار نگران هرگونه دخالت نظامی در سوریه می باشد، و به نظر می رسد برای اغلب ما منطقی باشد، ولی امور دیگری است که آمریکایی ها برای نفوذ در این درگیری و درگیری بزرگ تر یعنی جنگ داخلی سوریه، برای انجام آنها اقدام کنند.

,

نسبت به دولت اوباما خوشبین نیستم، و اعتقاد دارم آنچه که برای سوری ها همچون پزشکان حلب،  مهم است بدانند، این است که منتطر دولت اوباما نباشند تا بیاید و آنها را نجات دهد، زیرا بر این نظر هستم که هرگز این امر محقق نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه