اخبار داغ

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر خبر داد:

سومین کتابخانه روستایی کاشمر به بهره برداری می رسد

سومین کتابخانه روستایی کاشمر به بهره برداری می رسد
رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از آغاز بهره برداری از سومین کتابخانه روستایی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا بدیع زادگان در این رابطه اظهار داشت: پس از پیگیری های فراوان و با همت انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر، سومین کتابخانه روستایی این شهرستان در روستای اوندر از توابع بخش محروم کوهسرخ به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی افزود: این کتابخانه که به نام «شهید سلیمان نژاد» مزین شده است با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال به همت دهیاری روستا، بسیج سازندگی و به ویژه با کمک انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر احداث، تجهیز و آماده بهره برداری شده است.

,

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر تصریح کرد: این کتابخانه در روز شنبه ششم شهریور همزمان با هفته دولت با حضور مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان کاشمر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

بدیع زادگان خاطرنشان کرد: این کتابخانه که به صورت نهادی و با جذب یک نیروی کتابدار بومی فعالیت خواهد کرد در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با زیربنای 150 متر مربع احداث شده و جمعیتی در حدود 4 هزار نفر را در روستای محروم اوندر و روستاهای اطراف آن پوشش خواهد داد.

,

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز این کتابخانه تامین شده است گفت: سومین کتابخانه روستایی کاشمر فعالیت خود را با 2200 نسخه کتاب آغاز خواهد کرد.

,

بدیع زادگان ادامه داد: به دلیل کم بودن امکانات تفریحی و سرگرمی در روستاها، تأثیر وجود کتابخانه در یک روستا، غیر قابل انکار است و لذا استقبالی که ما در کتابخانه های روستایی شاهد بوده ایم ما را ترغیب به توسعه این کتابخانه ها کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: هر روستایی که بتواند فضایی مستطیل شکل به مساحت 120 متر مربع در اختیار ما قرار دهد ما این آمادگی را داریم که برای دریافت مجوز و تأمین تجهیزات و کتاب مورد نیاز آن اقدام کنیم چرا که وجود کتابخانه در یک روستا، تأثیر زیادی برای آینده فرزندان آن روستا خواهد داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه