اخبار داغ

از حرف تا عمل؛

معیار وضعیت اقتصادی جیب مردم است نه آمارهای دولت!

معیار وضعیت اقتصادی جیب مردم است نه آمارهای دولت!
حضور وزرا و معاونین و مشاورین رئیس جمهور در رسانه ملی و بحث در موضوعات مختلف به بهانه هفته دولت به جای اینکه فرصتی برای دولت باشد با توجه به عملکرد تدبیر و امید در این سه سال بیشتر به تهدید بدل گشته است، واحد سنجش مردم از هر مجموعه و سازمان های دولتی که آمارها را ارائه می دهند قوی تر و دقیق تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون؛ دولت تدبیر و امید که در انتخابات 92 به لطف حوادث رخ داده در ایام تبلیغات و اختلافات به وجود آمده در طرف مقابل و صد البته وعده و وعیدهای پر زرق و برق دار و منتقدانه از شرایط موجود آن زمان با نمره مشروطی برسر کار آمد، با همین سرعت آخرین هفته دولت خود را هم سپری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

 استراتژی های دولت یازدهم در این سه سال سپری شده تقریبا ثابت اما با تغییر مقدار و شدت در برهه های متفاوت همراه بوده است. حمله به دولت قبلی و نسبت دادن تمامی کاستی ها و ضعفهای خود به دلت قبلی و البته منتقدان، یکی از مهمترین استراتژی های تدبیر و امیدی ها در این سه سال گذشته بوده است.

,

تمامی کمبودها و ضعفها در این سه سال گذشته را به دولت قبل مربوط کرده ولی افتتاح ها و بهره برداری های سال اول و دوم دوران ریاست جمهوری که بعضا بیش از 80 در صد طرح در دولت قبل و توسط مدیران قبلی انجام پذیرفته بود را دست آورد خود معرفی کردند.

,

شاید در اوایل و ایام آغاز به کار دولت یازدهم، بتوان پشت عناوینی همچون "خزانه خالی باقی مانده از دولت قبل" و "کفگیر ته دیگ"  ضعفهای خود را پوشش داد و فشارهای وارد آمده به کارگران و اقشار کم در آمد جامعه را توجیه کرد، اما اکنون پس از برملا شدن فیشهای نجومی مدیران ارشد دولتی از همین خزانه خالی در ایامی که بعضی از کارگران، اندک حقوق ماهیانه خود را هم چندین ماه هست دریافت نکرده اند، چنین موضوعاتی جای طرح و بحث ندارد.

,

هرچند دولتمردان آخرین هفته دولت خود را هم به توجیه مسائل و مشکلات و اتهام زدن به دیگران، از دولت قبل گرفته تا منتقدان، پشت سر گذاشتند، اما این بار از شدت انتقادها از صحبتهای تکراری و ملال آور مدیران کاسته شده است. 

,

از ارائه آمارهای اقتصادی عجیب گرفته تا مقصر معرفی کردن منتقدان در بدعهدی های آمریکا و غربی ها در اجرای برجام، این ایام دیگر چندان با واکنشی همراه نمی شود. به نوعی همه چیز به مردم واگذاشته شده است.

,

وقتی رئیس جمهور و معاونین و وزرا از بهبود شرایط اقتصادی و دست آوردهای برجام سخن می گویند، این ایام نیازی به پاسخ دادن نیست، مردم خود بهتر از هرکسی معادله های ساده را حل می کنند. کاسه آش که دست مردم است، خود می دانند شور است یا بی نمک، نیازی به تعریف آشپز نیست به گفته خود روحانی در ایام انتخابات 92، "معیار آمارهای سازمان آمار نیست، جیب مردم معیار است."

,

حضور وزرا و معاونین و مشاورین رئیس جمهور در رسانه ملی و بحث در موضوعات مختلف به بهانه هفته دولت به جای اینکه فرصتی برای دولت باشد با توجه به عملکرد تدبیر و امید در این سه سال بیشتر به تهدید بدل گشته است. واحد سنجش مردم از هر مجموعه و سازمان های دولتی که آمارها را ارائه می دهند قوی تر و دقیق تر است.

,

به نوعی باید گفت استراتژی های اتاق فکر کارگزارانی معتدلین لو رفته است و به نوعی دستشان رو شده است. دیگر نه موضوع سازی های حاشیه ای اثر می کند و نه ایجاد دغدغه های کاذب. مردم وعده های عملی نشده را مطالبه می کنند، مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی در رکود را می بینند و فرجام برجامی که بعد از سه سال اکنون به اینجا رسیده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه