اخبار داغ

یک فروشنده گیاهان دارویی:

مراقب تبلیغات کذب شبکه های ماهواره‌ ای باشید/ درگز ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد

مراقب تبلیغات کذب شبکه های ماهواره‌ ای باشید/ درگز ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد
یک فروشنده گیاهان دارویی گفت: شهرستان درگز با دارای بودن شرایط جغرافیایی و اقلیمی متنوع و خاص، پتانسیل بالایی در امر پرورش گیاهان دارویی را داراست و امکان تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهین شجاع‌نیا فروشنده گیاهان دارویی در شهر درگز به خبرنگار درگزخبر در خصوص اهمیت گیاهان دارویی اذعان داشت: از گذشته تا امروز، گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تأمین بهداشت و سلامتی مردم چه از لحاظ درمان و چه از لحاظ پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر ,

وی افزود: در واقع این بخش از منابع طبیعی قدمتی به اندازه طول تاریخ دارد و یکی از منابع تأمین غذا و داروی بشر محسوب می‌شود و همچنان از جایگاه خوبی برخوردار است.

,

شجاع‌نیا که تحصیلات مرتبط با داروهای گیاهی را داراست در خصوص تهدیدهای موجود این حرفه گفت: متاسفانه با گسترش شبکه های ماهواره‌ای سود محور، بسیاری از سودجویان از این عرصه سوء استفاده نموده‌اند و به بهای آسیب‌دیدگی دیگران، سودهای کلانی را برده اند و به اعتبار گیاهان دارویی خدشه وارد نموده‌اند.

,

وی ادامه داد: این موادی که به نام داروهای گیاه برای افزایش قد، کاهش وزن و سایر موارد در شبکه های ماهواره‌ای به فروش می رسد؛ نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه از این جهت که معلوم نیست از چه موادی و به چه شکل تهیه شده است؛ ممکن است عوارض خطرناکی را برای مصرف‌کننده داشته باشد.

,

شجاع‌نیا با بیان اینکه شهرستان درگز ویژگی‌های خاصی برای پرورش داروهای گیاهی را داراست گفت: شهرستان درگز با دارای بودن شرایط جغرافیایی و اقلیمی متنوع و خاص، پتانسیل بالایی در امر پرورش گیاهان دارویی را داراست و امکان تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد.

,

وی ادامه داد: در کنار پرورش گیاهان دارویی عرصه جدید به نام صنایع تبدیلی نظیر صنایع بسته بندی باز می شود که نقش بسزایی در اشتغالزایی خواهد داشت.

,

این فروشنده داروهای گیاهی در خصوص اشتغالزا بودن عرصه گیاهان داروی تاکید کرد: باید مسئولان امکاناتی را فراهم آورند که صنایع مرتبط با داروهای گیاهی و پرورش آن در شهرستان درگز فراهم شود.

,

وی افزود: خود در تلاش هستم؛ به کمک اطرافیانم علاوه بر فروش گیاهان دارویی، در عرصه تولید داروهای گیاهی گام اساسی را در این منطقه بردارم و علاوه بر تولید داروی با کیفیت، موجب اشتغالزایی و رونق تولید داخلی شوم.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه