اخبار داغ

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان قزوین:

8مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

8مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد
مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان قزوین از اجرای8 حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  صبح قزوین، رنجبر، مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان قزوین در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار کرد: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز به استناد (ماده ۳ ) قانون حفظ اراضی زراعی و باغها در اراضی روستاهای میانچال و اروس آباد شهرستان قزوین تخریب و با اجرای آن، ۳۰۲۲ مترمربع از اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد که موارد تخریب شده شامل: ساخت بنا و دیوار کشی و استخر ذخیره آب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی ادامه داد: این عملیات با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و نمایندگانی از فرمانداری، بخشداری، شهرداری، مسکن شهرسازی و کارشناسان امور اراضی استان وشهرستان وهمچنین کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.

,

رنجبر با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۳۱ همراه با فعالیت گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی  از مهرماه سال ۹۴ در مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: از بدو افتتاح سامانه ۱۳۱ با تعامل و حمایتهای جدی مقامات قضایی استان و نیروی انتظامی و همچنین حمایت وپیگیری های مجدانه مدیرامور اراضی استان قزوین، تا کنون بیش از یک هزار تماس تلفنی در خصوص تغییر کاربری غیر مجاز از طریق این سامانه أخذ و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

,

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان قزوین گفت: حدوداً پنج هزار مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده که بیش از سه هزار و ۸۰۰ فقره در مراجع قضایی مطرح و رأی به جزای نقدی،  قلع و قمع  صادرشده و همچنین ۵۰۰ فقره نیزرأی قلع و قمع آنان اجرا شده و مابقی هم در روزهای آینده نیز اجرایی خواهد شد.

,

وی در پایان یادآورشد: ارائه گزارش‌های مردمی در سامانه ۱۳۱ نیز کمک بسیاری برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان داشته است که از همه همشهریان و هم استانی های گرامی تقاضا می شود هر گونه اخبار واطلاعات مربوط به ساخت وساز غیر مجاز اراضی کشاورزی را فقط از طریق سامانه تلفن گویای ۱۳۱  به مدیریت امور اراضی استان اعلام کنند.
انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه