اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان/

23 امین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی در سنندج برگزار می شود

23 امین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی در سنندج برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان از برگزاری 23 امین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی در سنندج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت الاسلام رحیم جعفری اظهار داشت: روز دوشنبه هفته آینده 15 شهریور ماه افتتاحیه این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری فجر شهر سنندج با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی بیان کرد: رنج سنی حضور در این جشنواره به دلیل اینکه متعلق به جوانان است، 19 تا 25 سال بوده و نزدیک به 200 هنرمند از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

,

 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان 2 هزار و 763 اثر از 719 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت با داوری و کارشناسی انجام شده آثار 173 نفر برای حضور در اختتامیه جشنواره انتخاب و پذیرفته شدند.

,

 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: از میان آثار تائید شده مربوط به 97 نفر مرد و 76 نفر زنان بودند که در نهایت 50 استاد و داور کشوری آثار آنها را داوری می کنند.

,

 

,

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه 4 نفر از داوران این جشنواره را اساتید برجسته کردستانی تشکیل می دهند، بیان کرد: "هادی ضیاء الدینی"، "حمیدرضا زری"، "فاتح عزت پور" و "سامان صولی" داوران کردستانی این جشنواره هستند و در پایان از دو شخصیت برجسته هنری و تجسمی استان یعنی استاد "احمد خلیلی فرد" و استاد "هادی ضیاء الدینی" تجلیل می شود.

,

 

,

وی بیان کرد: آثار رسیده و مورد تائید شده به جشنواره در 9 رشته شامل 19 اثر در حوزه نگارگری، 23 اثر در حوزه طراحی، 15 اثر تصویرسازی، 21 اثر پوستر، 26 اثر عکاسی، 16 اثر کاریکاتور، 24 اثر نقاشی، 16 اثر خوشنویسی و 14 اثر مجسمه سازی است.

,

 

,

وی افزود: این جشنواره برای اولین بار است که در استان فرهنگی کردستان برگزار می شود حساسیت اجرای آن هم بالا است چرا که امیدواریم از نظر فنی و تخصصی نتایج و آثار ارزنده ای برای شرکت کنندگان و حاضران در جشنواره را به ارمغان بیاورد.

,

 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در این جشنواره نمایشگاهی از آثار ارسال شده در محل مجتمع فجر استان کردستان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در طول برگزاری جشنواره کارگاه آموزشی برای راه یافتگان به جشنواره برگزار خواهد شد و از اماکن تفریحی و گردشگری هم بازدید خواهد شد.

,

 

,

حجت الاسلام جعفری همچنین اذعان داشت: در استان کردستان در تمام حوزه های فرهنگی و هنری تولیدات خوبی وجود دارد و نیز آثار فاخری در این استان تاکنون تهیه شده است و لازم است که جشنواره های هنری و فرهنگی در این استان که بستر لازم را دارد، برگزار شد.

,

 

,

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در پسابرجام در بخش فضاسازی دولت اقدامات خوب و ارزنده ای انجام داده و اعتمادسازی زیادی به بخش هنری و فرهنگی شده است.

,

 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته که معاون سینمایی ارشاد به استان سفر داشت، 150 میلیون تومان به بخش سینمای استان و تجهیز و تکمیل امکانات آن اختصاص پیدا کرد که این نشان دهنده ارزشمندی کار فرهنگی در استان است.

,

 

,

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری استان بحث پژوهشی و توجه به آن در حال افزایش است و این زمینه را برای کیفیت بخشی به آثار و تولیدات هم افزایش می دهد.

,

 

,

وی همچنین با بیان اینکه در هفته فرهنگی کردستان که قرار است در بندر انزلی برگزار شود، تا جایی که ممکن باشد غرفه ای به مطبوعات هم اختصاص پیدا می کند، افزود: از این پس و با رایزنی های موجود اعتبارات مورد استفاده در جشنواره ها از معاونت فرهنگی و اختصاصی دریافت می شود و این امر منجر به عدم کاهش اعتبارات حوزه فرهنگی استان خواهد شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه