اخبار داغ

فال و طالع تلخ دستفروشان کردستانی در آئینه بی تدبیری دولتمردان

فال و طالع تلخ دستفروشان کردستانی در آئینه بی تدبیری دولتمردان
دستفروشی همواره یک بحث داغ و همیشگی در غالب شهرهای کشور و خصوصا استان کردستان بوده که ساماندهی آن کار ساده ای هم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ایجاد اشتغال یکی از اصلی ترین راه های ساماندهی دست فروشی است، چرا که تا زمانی که دست فروشان به منبع درآمد پایدار و شغلی همیشگی دست پیدا نکنند، دست فروشی همچنان غیر قابل حذف شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

غالبا تمام پیاده روهای شهرهای کردستان مملو از دست فروشانی است که برای کسب رزق و روزی خود در تلاشند، افرادی که روزانه کمتر از چند هزار تومان پول ناقابل یا بیشتر به دست می آورند و برای همین روزی، بابت مکان و اجاره مغازه چیزی پرداخت نمی کنند و این تنها حسن کار کاذب آنها است.

,

 

,

در حقیقت دستفروشی همواره یکی از دغدغه های اساسی مسئولان شهری و شهروندان بوده و در این کش و قوس اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنچه که در واقع جریان دارد عدم حذف دست فروشان است.

,

 

,

دستفروشی نگران کننده ترین معضل اجتماعی است که مشکلات عدیده ای هم در سیمای شهری و تردد عابران و هم در زیبایی مبلمان شهری و سنگین کردن بار ترافیکی ایجاد می کند.

,

 

,

در حقیقت عدم ساماندهی دست فروشان توازن اجتماعی و فرهنگی شهر را بهم می زند و یک شاخص نامطلوب شهری را ایجاد می کند.

,

 

,

نبود کار و شغل مناسب و در شان حتی جوانان تحصیل کرده را هم به سوی دست فروشی سوق داده است، و این عدم نظارت و مدیریت و نبود برنامه ریزی از سوی مدیران موجب گسترش دستفروشی در شهرها شده است.

,

 

,

شلوغی، درهم ریختگی، آشفتگی، بی سروسامانی، ترافیک و خیابان های مملو از چرخ ها و پارچه های پهن شده دست فروشان معضلات شهری را دوچندان کرده است، تردد عابران را سخت و بستر ایجاد بسیاری از ناهنجاری ها است.

,

 

,

دست فروشان در حقیقت در بین شکاف طبقاتی موجود و در کنش های بازار بی تعادل روز که هر بار به یک سوی می چرخد و هرگز به کام دست فروشان نمی چرخد، جامعه را دچار رانش طبقاتی و تضاد اجتماعی کرده است.

,

 

,

نبود کار و منبع درآمد ثابت در مقابل گرانی بازار و قیمت های سربه فلک کشیده دلیل اصلی ایجاد دست فروشی است تا خانواده این افراد را دچار بحران نکند.

,

 

,

دستفروشی یکی از نیازهای ضروری جامعه است که تا حدودی تعادل بین زندگی افراد و خریداران با درآمد پایین و خود دستفروشان برای امرار معاش را فراهم می کند.

,

 

,

با وجود اینکه شهردار سنندج چندی پیش در نشست خبری یکی از دغدغه های شهرداری را موضوع دست فروشی عنوان کرده بود، باید یادآور شد که لازم است در ابتدای امر برای ساماندهی و تحقق حقوق شهروندی این افراد اقدامی ارزشمند انجام شود و در همین راستا و به منظور زیباسازی چهره شهر و گردش اقتصادی رونقی به بازار این افراد و سیمای شهر داد.

,

 

,

شاید حتی برچیدن دست فروشان دردی را دوا نکند اما بهتر است که با برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده قبل از ریشه کن کردن این پدیده این تهدید را به فرصتی ارزنده تبدیل کرد تا مزایای ارزنده ای را هم به ارمغان آورد و تبعات منفی و معضلات این حوزه را به فرصت تبدیل کند.

,

 

,

در حقیقت تشریح زوایای پیدا و پنهان پدیده دست فروشی و آسیب ها و مخاطرات آن در حوزه اقتصادی یکی از بزرگترین و موثرترین مسائل در حوزه شهری است که لازم است قبل از هر چیزی به آن رسیدگی شود و با مدیریت زیرکانه در مقابله با این موضوع، موضعی مناسب گرفت.

,

 

,

لازم است که برای کارکنان این شغل کاذب تدبیری اساسی و اصولی انجام شود تا قبل از بروز هر اقدام ناگواری در نهایت تصویری زیبا و سیمای چشم انداز از این مشاغل کاذب ایجاد کرد.

,

 

,

تا وقتی دولت نتواند در استانها و شهرستانها شغل ایجاد کند معضل دستفروشی و در کل شغل های کاذب گسترش می یابد و هرگز برطرف نمی شود، چرا که نمی توان هم جوانان را مانع از انجام کار و کسب درآمد کرد و هم آنها را به امید اشتغالی که هرگز ایجاد نمی شود منتظر نگه داشت.

,

 

,

امروز کشور ما بیمار اقتصادی است و درمان این بیماری لغو تحریم ها نیست، بلکه تولید در کشور متوقف شده و به تبع ان اشتغالزایی از بین رفته است و تا زمانی که جوانان شغلی برای انجام دادن و کسب درآمد نداشته باشند طبیعی است که دست به مشاغل کاذب می زنند.

,

 

,

معضل دستفروشی ضعف دولت در ایجاد شغل را نشان می دهد و زنگ خطری است که برای اقتصاد کشور به صدا درآمده است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه