اخبار داغ

کارشناس اداره نظارت بر شرکت های تعاونی استان اصفهان:

هر ساعت ۴۰ نفر به جمعیت فارغ التحصیلان بیکار اضافه می شود

هر ساعت ۴۰ نفر به جمعیت فارغ التحصیلان بیکار اضافه می شود
حیدری گفت: سیاست و امکانات دولت دیگر اجازه استخدام های دولتی را نمی دهد چرا که دولت به اندازه کافی بزرگ شده است و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید به سمت کوچک تر و چابک تر شدن برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه سار،کارشناس اداره نظارت بر شرکت های تعاونی استان اصفهان در جلسه کارگروه بانوان که پیش از ظهر امروز با موضوع کارآفرینی و اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در فرمانداری خوانسار برگزار شد با اشاره به اهداف برگزرای این جلسه اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی ها بزرگ ترین معضل امروز جامعه ما بیکاری است که عامل معضلات دیگری از جمله مفاسد اجتماعی و اعتیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,

کوروش حیدری با بیان آماری از فارغ التحصیلان بیکار گفت: در هر ساعت ۴۰ نفر به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی اضافه می شود که این رقم در سال به ۴۵۰ هزار نفر می رسد.

,

وی افزود: سیاست و امکانات دولت دیگر اجازه استخدام های دولتی را نمی دهد چرا که دولت به اندازه کافی بزرگ شده است و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید به سمت کوچک تر و چابک تر شدن برود.

,

کارشناس اداره نظارت بر شرکت های تعاونی روی آوردن افراد برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی را در گذشته صرفا بر اساس نیت خیرخواهانه و با هدف ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: برخلاف گذشته امروزه افراد با هدف کسب سود و نه صرفا ایجاد اشتغال در بخش خصوصی سرمایه گذاری می کنند و همین مسئله اهمیت شرکت های تعاونی را بیشتر می کند.

,

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد تعاونی های استان اصفهان در بخش تولیدی در حال فعالیت هستند و این در حالی است که ذهنیت بیشتر مردم درباره تعاونی ها مربوط به تعاونی های مصرف است.

,

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰ هزار تعاونی فعال در استان ۵ هزار تعاونی تولیدی در حال فعالیت هستند که بیشتر مردم با آنها آشنا نیستند.

,

حیدری با اشاره به تاریخچه، انواع و مراحل تشکیل تعاونی ها گفت: در سال ۲۰۰۸ آمریکا تعاونی ترین کشور جهان بوده است و کشورهای مالزی، هندوستان و انگلیس نیز اقتصاد تعاونی محور دارند.

,

وی با تاکید بر اهمیت اعضای تعاونی ها تصریح کرد: یک سوم تعاونی ها در استان و کشور غیرفعال هستند که در بررسی ها مشخص شده است ۹۰ درصد این مسئله مربوط به اعضای تعاونی ها بوده است.

,

کارشناس اداره نظارت بر شرکت های تعاونی وضعیت منطقه را در تشکیل تعاونی ها موثر دانست و گفت: در تشکیل و ثبت تعاونی ها حمایت ادارات تعاون به صورت آموزش و مشاوره رایگان وجود دارد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه