اخبار داغ

ایران صادرکننده خالص برق به چهار کشور

ایران صادرکننده خالص برق به چهار کشور
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ایران صادرکننده خالص برق به چهار کشور از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان و صادر کننده خدمات فنی و مهندسی به بیش ۴۰ کشور جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، وی افزود: صنعت آب و برق از صنایع توانمند کشور بوده و تاکنون کشورمان خدمات فنی و مهندسی آب و برق را به بیش از 40 کشور دنیا صادر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به کلنگ‌زنی احداث شبکه آبیاری و زهکشی پیرانشهر در ساعات اولیه صبح امروز، گفت: این شبکه شامل شش منطقه عمرانی بوده که نزدیک به 13 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اجرا خواهد شد و امید است شاهد تحول از نظر توسعه کشاورزی و بهره‌وری آب باشیم.

,

چیت‌چیان با اشاره به اجرای سد سیلوه ادامه داد: از طریق سد سیلوه حدود 95 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: سراسر آذربایجان غربی یک کارگاه بزرگ برای فعالیت‌های مؤثر در رابطه با مدیریت منابع آب است.

,

وزیر نیرو افزود: امروز تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نقده با ظرفیت 23 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افتتاح و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت. در این طرح قرار است پساب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود.

,

چیت‌چیان تصریح کرد: از مسائل مهم که از ابتدای شروع دولت یازدهم مورد توجه دولت قرار گرفت مسئله احیای دریاچه ارومیه بوده که در این راستا ستاد احیا تشکیل و اعتباراتی تخصیص یافت و فعالیت گسترده برای احیای دریاچه ارومیه اجرا شد.

,

وی با بیان اینکه برنامه احیا برای 10 سال برنامه‌ریزی شد که دو سال اول برای تثبیت وضعیت موجود و هشت سال آینده برای رسیدن وضعیت دریاچه ارومیه به حالت اکولوژیک خود پیش‌بینی شده، ادامه داد: در حال حاضر ارتفاع آب در دریاچه ارومیه 54 سانتی‌متر و میزان آب 960 میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است.

,

وزیر نیرو از افتتاح 16 پروژه در حوزه انتقال و فوق توزیع برق طی هفته دولت با اعتبار هزینه شده 70 میلیارد تومان خبر داد و افزود: در حال حاضر 11 پروژه مهم و شاخص با اعتبار 260 میلیارد تومان در دست اجرا بوده که تا سال 95 و 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی ابراز داشت: طی سال‌های 93 و 94 حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان در ارتباط با سد و شبکه در آذربایجان غربی هزینه شده، و قرار است در سال 95 نیز یک هزار و 600 میلیارد تومان در این راستا هزینه شود.

,

وزیر نیرو افزود: بناست در هفته دولت 872 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند که از این تعداد 66 روستا در آذربایجان غربی قرار دارد.

,

در ادامه این نشست چیت‌چیان درباره حساسیت وزارت نیرو برای ملاحظات محیط زیستی طرح‌ها خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون عملیات اجرایی چهار سد در حال اجرا متوقف شده و درحال حاضر تصمیم جدیدی برای فعالیت دوباره آن‌ها اتخاذ نشده است.

,

همچنین وزیر نیرو در ارتباط با صادرات خدمات فنی به کشورهای خارج از منطقه بعد از اجرای برجام، گفت: صنعت آب و برق از صنایع توانمند کشور بوده و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق و تجهیزات فنی تا کنون به بیش از 40 کشور دنیا صادر شده است.

,

وی تاکید کرد: طی سال 93 حدود 90 درصد از صادرات فنی و مهندسی کشور به صنعت آب و برق کشور اختصاص داشت و مسلماً اجرای برجام زمینه مساعدت‌تری برای اقدامات وزارت نیرو در این زمینه فراهم خواهد کرد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه