اخبار داغ

وزیر ارشاد اظهار کرد؛

افزایش سرمایه اجتماعی دستاورد دولت یازدهم

افزایش سرمایه اجتماعی دستاورد دولت یازدهم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولتمردان بارها اعلام کرده‌اند که ۲۴ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، تنها راه نجات کشور از شرایط موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، جنتی به تلاش‌های دولت در عرصه سیاسی اشاره کرد و گفت: دولت در راستای تقویت وفاق ملی و افزایش نشاط و امنیت سیاسی در کشور، توجه ویژه‌ای به احزاب و نهادهای مدنی در کنار پذیرش اصل تنوع تفکر سیاسی داشته است تا آرامش به دور از جنجال‌های بی‌جهت بر کشور حاکم شود. بنابراین فضا برای فعالیت‌های فکری و نشاط فرهنگی و سیاسی آماده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی امیدبخشی به جامعه، تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی و استفاده از همه نیروها براساس شایسته‌سالاری را یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و گفت: برای توسعه و پیشبرد اهداف باید همه نیروهای کشور اعم از نخبگان، دولتمردان، فرهیختگان و... دست به دست هم بدهند.

,

وزیر ارشاد با بیان این‌که پس از برجام، فضای مناسبی در حوزه اقتصادی برای جذب سرمایه‌های خارجی بر کشور حاکم شده است، اظهار  کرد: رونق اقتصادی، بویژه در بخش‌های تولیدی به‌عنوان نیاز اساسی کشور رخ داده است، اما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید به حداقل رشد ۸ درصدی برسیم.

,

جنتی با تاکید بر لزوم جلب و جذب سرمایه خارجی در راستای رسیدن به رشد ۸ درصدی، بیان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید در داخل کشور نیز فضا ایجاد شود. در واقع، اگر امنیت و آرامش نباشد، نمی‌توان انتظار جذب سرمایه را داشت. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به رشد ۵ درصدی برسیم.

,

وی رسیدن به تورم زیر ۱۰ درصد در مدت سه سال را یکی دیگر از دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی دانست و گفت: موفقیت دولت «تدبیر و امید» در موضوع برجام، تغییر چهره ایران در عرصه بین‌المللی و رفع ایران‌هراسی بود. دولت همواره بر خرد جمعی و استفاده از همه استعدادها بدون افراط و تفریط تاکید دارد. در واقع دولت به معنای حقیقی خط مشی اعتدالی را پیش گرفته است.

,

جنتی با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» ادامه داد: دولتمردان بارها اعلام کرده‌اند که ۲۴ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور از شرایط موجود است و بر این اعتقاد عمیق که محصول یک کار فشرده است، تاکید دارند.

,

وی خواستار اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی همه دستگاه‌ها اعم از دولتی و خصوصی شد و گفت: وظیفه داریم که برای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی کنیم. ایجاد فرهنگ تکیه بر تولید ملی، ایجاد وجدان کاری در آحاد جامعه، تقدس کارآفرینی، ارائه الگوی صحیح مصرف، گفتمان‌سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی، پرهیز از تجمل‌گرایی و ایجاد خودباوری، اصول ایستادن روی پای خود است.

,

جنتی با اشاره به راه‌اندازی دوهزار شرکت دانش بنیان در سه سال اخیر، گفت:  کشور با این سرمایه‌های عظیم انسانی می‌تواند خیلی زود به توسعه برسد. باید این فرهنگ را بسازیم که می‌توانیم فاصله تولید داخلی را با دنیا کم کنیم. باید به سمت صادرات غیرنفتی برویم.

,

وزیر ارشاد با بیان این‌که صادرات غیرنفتی سال گذشته یک میلیارد دلار بیشتر از صادرات نفتی بود، افزود: یکی از مشکلات اساسی پیش روی دولت، بی‌کاری است. دولت در پایان هر ماه مشکل پرداخت حقوق و یارانه را دارد. متاسفانه ۸۹۰ هزار نفر نیرو در دولت گذشته اضافه شدند. با کوچک شدن دولت هزینه‌های جاری کشور صرف توسعه خواهد شد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه