اخبار داغ

هلاکت تکفیری‌ها در مرز لبنان

هلاکت تکفیری‌ها در مرز لبنان
رزمندگان حزب‌الله با کمین در مسیر گروهی از پیکارجویان گروه تروریستی تکفیری جبهه فتح‌الشام در شمال شرق لبنان تعدادی از آنان را به هلاکت رساندند یا زخمی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز رسانه جنگ جنبش مقاومت حزب الله لبنان، آنها روز جمعه (5 شهریور) تروریست‌ها را در حومه شهر عرسال دور زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، در این حمله دست‌کم یک پیکارجو کشته شد و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

,

 

,

این مرکز در یک ویدئوی کوتاه، مبارزان حزب الله را در حال شلیک خمپاره و موشک به سوی اهدافی در این منطقه به نمایش گذاشت.

,

 

,

خشونت‌های مورد حمایت خارج که از سال 2011 گریبانگیر سوریه بوده به لبنان نیز سرایت کرده است.

,

 

,

پیکارجویان یادشده در اوت 2014 به مدت کوتاهی شهر عرسال را تصرف کردند و تعدادی از نیروهای ارتش و پلیس لبنان را به گروگان گرفتند و برخی از آنان را نیز اعدام کردند. اغلب این گروگان‌ها در دسامبر سال گذشته میلادی در قالب بخشی از توافق مبادله اسرا آزاد شدند.

,

 

,

جبهه فتح الشام و گروه تروریستی تکفیری داعش از همان زمان مناطق مرزی لبنان را به طور متناوب هدف حمله قرار داده‌اند. جبهه فتح الشام پیشتر به جبهه النصره یا شاخه القاعده در سوریه معروف بود که ادعا میکند اخیراً از این گروه جدا شده است.

,

 

,

رزمندگان حزب الله چندین حمله داعش در داخل لبنان را نیز دفع کرده‌اند. آنها همچنین به نیروهای ارتش سوریه در زمینه مقابله با شورش‌ها کمک کرده‌اند.

,

 

,

حزب الله، اسرائیل را به حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری که در منطقه خاورمیانه فعالیت می‌کنند، متهم کرده است.

,

 

,

گزارش‌های زیادی حاکی از آن است که رژیم اسرائیل، که همچنان به اشغال مزارع شبعا در لبنان و بلندی‌های جولان در سوریه ادامه می‌دهد، به تروریست‌های تکفیری که در سوریه مجروح می شوند، کمک های پزشکی ارائه می‌کند. روزنامه انگلیسی دیلی میل در دسامبر 2015 اعلام کرد اسرائیل از سال 2013 تا کنون جان بیش از 2 هزار پیکارجوی تکفیری را نجات داده است.

,

 

,

طبق گزارش دیگری که روز جمعه منتشر شد ارتش لبنان در نزدیکی منطقه مرزی وادی خالد در شمال این کشور مردی را دستگیر کرده که به نظر می‌رسد رهبر یکی از حلقه‌های قاچاق داعش در لبنان است.

,

 

,

رسانه های دولتی لبنان نیز به طور جداگانه گزارش دادند که نیروهای حفاظت اطلاعات ارتش دو مرد را که به ساخت و انفجار بمب در شمال این کشور متهم بودند، دستگیر کرده‌اند.

,

 

,

منبع: دانشجو

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه